Gå til innhold

Nå gir jeg opp NAV!


Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

I november fikk jeg sånn magevondt som jeg hadde under sv.skapet, og måtte til legen, sykehus, osv osv... Jeg ble sykemeldt, med beskjed fra legen om at jeg IKKE måtte løfte...

Leverte sykemelding på nav, og ba om at pappaen skulle få de dagene, så han kunne være hjemme.

NEEEEI, det gikk ikke, for sykemeldinga var ikke lang nok!

Hører med til historien at jeg måtte frem og tilbake til legen, fordi nav måtte ha en _detaljert_ info om HVORFOR jeg ikke kunne løfte....

Jaja, gubben tok ferie, og ble hjemme med meg og mini.

 

Så i dag kommer det brev fra nav...

 

"Foreldrepengeperioden er utsatt med 3 dager på bakrunn av legeerklæring motatt 09.11.07..

 

Dy får sykepenger i perioden 07.11.07-11.11.07, og foreldrepengene i utsettes pga sykdom

 

Dersom far setter frem krav om og overta foreldrepengene i dette tidsrommet, vil maks datoen reduseres med tre dager"...

 

 

I ALLE DAGER????? Først sier de nei, mannen tar fri, også kommer de nå, 2 mnd etter, og sier han fikk den tiden???

 

Nav har blitt så på trynet etter at de gikk vekk fra og være trygdekontoret!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, det var jo imponerende kjapp saksbehandling..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kjapp ja...

 

Imponert over "nei, det kan han IKKE få, du er ikke sykemeldt lenge nok"...

 

2 mnd senere....

Skrevet

Er nok litt for mange som ikke kan reglene godt nok rundt omkring.

Skrevet

Syns ikke det er så rart at ikke alle kan alle reglene når plutselig aetat og sosialkontoret skal kunne trygdekontorets regler og omvendt. Er litt omfattende lov den folketrygdeloven. Er ikke så veldig positiv til NAV..

Skrevet

Selv om de er blitt NAV så er det ikke slik at alle skal kunne alle reglene... De er jo delt opp som før... I nav trygd, nav arbeid osv.

Skrevet

Meningen er at alle skal kunne alle sine oppgaver. Sånn er det hvertfall hos oss. Om det blir sånn i praksis er jo en annen sak..

Skrevet

Selv om de har blitt Nav, så jobber (gamle) trygdekontoret med sine saker, aetat med sine og sosialkontoret med sine. De skal ha felles 'front' der de som står der skal ha endel generell kunnskap om alt.

Jeg jobber på sosialkontor og har nå i permisjonen kranglet så mye med min saksbehandler på trygdekontoret at jeg er glad jeg ikke skal jobbe sammen med henne fremover. Hun klarte å bruke 5 mnd på permisjonssøknad, 3 mnd på søknad om pleiepenger og sykemeldingen/krav om sykepenger som jeg leverte i mars i fjor har jeg fortsatt ikke fått svar på..... Jadda! Og så er hun allergisk mot å ta en telefon. Skikkelig bitch!!!

Skrevet

inn på opprop.no er det en underskriftskampanje om nav. Når 30000 underskrifter er oppnådd skal vist han Bjarne Håkon Hansen og han Stoltenberg få dem. Oppfordrer alle til å signere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...