Gå til innhold

Mange som kommenterer at sønnen min er så stor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 5,5 mnd, 67 cm og rett under 7 kg. Mange som sier "det er jo en såå stor gutt", og det høres ut som om de mener det negativt. Trodde det var positivt med store barn, jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk skal ha så mange meninger om alt mulig. Det viktigste er jo at ungene har det bra:) Men du kan trøste deg med det at hvis de syns gutten din er stor, så vil de syns at min er gigantisk. Han er 14 og ei halv uke gammel, og på 3mndskontrollen for litt over ei uke siden, var han 64cm lang, og veide 7770g! Babyer forskjellige, akkurat som voksne. Man kan ikke sulte de heller lissom. Dessuten er det greit å ha litt å gå på, i tilfelle han sku bli syk og få dårlig matlyst. (det siste der er bare min mening asså) Også er jo utgangspunktet forskjellig også. Noen veier 2,5kg når de blir født, noen 3,5 og andre nærmere 5, ikke rart de fortsetter å være forskjellige!

Skrevet

Jeg blir alltid like kry når folk nevner at gutten min er stor :-)

Store gutter er jo SÅ flott!

Men gutten din var jo ikke akkurat stor da, når småtten var 6 mnd var han 73,5 cm og 9790 g...

Skrevet

Synes ikke han høres stor ut... lille trille var 63 cm på 3 mnd ktr og veide rett under 7 kg... Ta det positivt!!!

Skrevet

Min er 4 mnd. Veier litt over 7 kg og er ca 66 cm... Da må jo han være enorm..

Skrevet

...og jeg får kommentarer på at min gutt er liten. Folk skal jo ha noe å si, og så vet de ikke hva de skal si, og så sier de bare noe. For ordens skyld: gutten min er innenfor "normalen" - denne helsesøstervektoglengdekurven.

Skrevet

Vi har oxo fått en del kommentarer på at gutten er stor.

Han er 5 mnd og ei uke gammel og på 4-mndrs kontrollen veide han litt under 9 kg og var 68 cm lang...

Skrevet

Dette sier også svigermor... Gutten er snart 6 mnd og er 7,4 kg og 68 cm. Dette er ikke SÅ stort vell? Enig med noen over her, store gutter er flotte da :)

Skrevet

Da lurer jeg på hva gutten min er? På 3-måneders kontrollen (5 dager før han ble 3 måneder) var han 64,5 cm og 8,15 kg... ;-) Har fått spørsmål flere ganger om han er 6 måneder... Han er verdens søteste og fineste gutt og jeg ser på det som positivt at han ligger an til å bli en stor gutt!!!

Skrevet

Hehe, var til tannlegen i går og hadde med lillegutt. Da lurte han på om han var 3 mnd :P Hoho! Han blir 6 mnd snart :P Han sa at det var så lenge siden hans var så små så han huska ikke hvor store de var da:)

Skrevet

Jeg har også ei stor jente på 8,7 kilo. Hun er 6 mnd, har kjempedeilige valker og er verdens skjønneste. Tror mange faktisk mener det positivt når de kommenterer at man har et stort barn.

Skrevet

gutten min er 5 mnd i dag og ca 10 kilo.. vet ikke hvor lang han er . skal måle han om noen dager.

han bruker str 80 i alle klær:)

verdens søteste snilleste gutt!!

Skrevet

da er mi gigantisk. var på 3 mnd kontroll i går og da var hun 64 cm og 6820 gram. hun er jo stor, men hs mente det var helt normalt siden hun var så lang og at hun bare fikk mme

Skrevet

Forstår godt hva du mener HI. Sønnen min er 4,5 måned, datteren til ei jeg "kjenner" er litt over 1 måned.Jeg møtte henne på butikken for ikke lenge siden, og jeg sa ting som: så søt jenta di er, hun har da vokst litt siden sist, går det bra med dere osv. Da hun titta nedi vogna hvor lillegutten min lå og sov sa hun: herregud, noe så digert!!!!

det synes jeg var litt sårende .. hørtes ut som hun mente det på en utrolig negativ måte. jeg forstår jo at gutten min så stor ut i forhold til hennes nesten nyfødte baby. men det går jo an å si ting på en litt annen måte kanskje...

Skrevet

en venninne sin sønn er 4 mnd og 9 kg.. og er bare helt herlig!!! vært stolyt av babyen din du! og ikke bry deg om hva solk sier!! =) jeg hører hele tiden .. gud så liten hun er... og DET er irriterenes.. når hun faktisk har blitt stor.. hehe.. menmen.. hun er alt i min verden uansett str! =)

Skrevet

Min var 68cm (7,8kg) på 3 mnd- kontrollen. Nå er han 5 mnd og 75cm lang (ca 9kg).

Alle synes han er stor. (Han er jo nesten like stor som enkelte ettåringer). Men jeg bryr meg egentlig lite om det. Store barn er jo mer robuste og tåler mer enn små babyer, så jeg synes det er fint at han er stor. (Og med tanke på fremtiden skader det jo ikke å bli høy mørk og kjekk...)

Skrevet

Takk for mange fine svar =) Jeg er utrolig stolt over at han har vokst så masse som han har gjort, var bare 2900 g ved fødsel. Ved 3-mndkontroll hadde han doblet vekta si bare på mm. Enig med dere-store barn er flotte! Men blir bare så irritert på alle de bedrevitende som tydeligvis vet hva idealmålet for hvert enkelt individ er!!!

HL

Skrevet

Gutten min er 5,5 mnd, 69 cm og litt over 8 kg.. Større enn din!:)

Ikke bry deg om hva andre sier! Selv har jeg hørt at gutten min er både stor og liten..

Skrevet

jenta mi 5 mnd 9800 å 69 lang...stor jente...synst ikke gutten din var så stor at noen trenger reagere da:)

Skrevet

ti hi det var jo aldeles ikke stort da.. snuppen her er også 5,5 mnd og veier litt over 10 kg og er 72 cm.. han er stor og god han:):)

Skrevet

Takk deg vel for at han er stor.

Mi førstefødte var knøttlita, og eg vart omtrent beskulda for å svelte den stakkars ungen. Helsesøster presterte å spørje om eg gav ungen nok mat! Me måtte inn til hs to gonger i veka på veging... All fokuset på maten gjorde nok at eg vart veldig stressa ved mating og prøvde å presse i jenta "puppen" heiletid og dermed fekk ho nok litt "avsmak" av heile seansen. Det var den ammekosen......

KOS deg med din unike gut, og steng øyrene for alle dumme kommentarar!

Skrevet

Oi ... han er jo "perfekt" jo. Min var 68 cm og 9 kg på 5 mnd kontrollen, og hs sa han var så fin atte.

(dette var 1 uke før han ble 5 mnd)

Mitt inntrykk er at folk sier slikt for å gi kompl. men jeg har vært litt "hårsår" på dette siden mini var liten. :)

Min var 6 kg på 6-ukers kontrollen.

klem

Skrevet

det er jo ikke stort i det hele tatt!! det er jo heller lite synes jeg;)

min var 6500 og 66 på 4mnd kontrollen. han var bare 2610/49 da han blei født så han har vokst myyye!!!

men i følge kurven på hs ligger han nest nederst når man ser sammenhengen på vekt og lengde. hvor ligger din??

uansett..liten eller stor.. perfekt er han helt sikkert alikevel;)

er du større enn deg selv kanskje?? ;)

Skrevet

Her er veslejenta 14 mnd og hun veier 9120g og er 75cm

Får alltid høre hvor liten hun er. Hun er jo ikke for tynn eller noe. Har nok bare en lett bygning.

Storebroren var 15 kg og 86 cm da han var 1 år. Der ble det ikke sagt noenting.

Så de er stor forskjell på ungene.. Stor eller liten.. De er like nydelige uansett :D

Skrevet

nei d va ikkje stort..

gutten min er 58 cm å veier snart 6 kilo å han er ikkje meir en 5 uker.. men han var stor da han kom t

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...