Gjest Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Når barna mine blir store, kommer i puberteten og får kviser, så kommer jeg til å oppfordre dem til å bruke dekkstift og pudder/kosmetikk for å skjule kvisene. Jeg tror ikke noe på at det er galt å skjule kviser, jeg tror ikke noe på at man bare forsterker kviseplagene hvis man bruker dekkstift. Hva syns dere om dette? Når jeg har en kvise selv, så tar jeg på litt dekkstift. Syns dere det er dumt av meg å ta på dekkstift og litt pudder?
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Øh... Må si jeg forundrer meg litt over innleggene dine nøffemor. Og forresten, hvorfor oppfordre barn til å ta på dekkstift? kan du ikke heller lære dem at utseende faktisk ikke er alt? og herregud, er en kvise så farlig da? Ved å be dem ta på dekkstift så sier du jo på en måte at det er stygt med kviser ( ja, selvfølgelig er det ikke så vakkert, men det er jo det siste man trenger å høre som en forvirret tenåring)
juhuuuu Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Er vel greit å skjule urenhetene når man skal ut, men la huden få hvile når man er hjemme. Du skriver ikke om du har gutter eller jenter, men tviler på at en tenåringsgutt vil tenne på ideen om pudder og dekkstift ;-) Et tips min samboer fikk av sin mor da han var ung, var å ta litt tannkrem på kvisa om natten. Da tørker den ut kjempefort. Ikke alle tannkremtyper hjelper, men de med mint er bra. Man har funnet rett tannkrem når man kjenner at det svir litt.
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Faktisk så kan overdreven bruk av dette gjøre kviseproblemene værre. HVorvidt du bidrar til barnas syn på utseende og kviser skal jeg ikke si noe om, men man bør være forsiktig med å gjøre det til vane å dekke til huden..
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Jeg skulle nemlig ønske at jeg kunne fått dekkstift og pudder den gangen jeg begynte å få kviser. Det tok lang tid før jeg oppdaget dekkstift. Jeg ble oppfordret til å bare la kvisene være synlige da jeg var i kvisealderen og det syntes jeg var så vemmelig. Da jeg begynte med dekkstift fikk jeg kommentarer av lærere på skolen, at dekkstift skal man ikke bruke annet enn i selskaper fordi det å skjule kviser gjør at man bare får flere. Jeg tror ikke noe på at det er galt å skjule kviser at det å bruke dekkstift gir flere kviser. Jeg skulle så gjerne fått hjelp til å skjule kviser tidligere, da hadde jeg følt meg mer vel.
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 Hvis man vasker seg før man legger seg om kvelden, og renser huden da, tror jeg ikke det gjør noe.
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #8 Skrevet 18. januar 2008 Evt bruk I.D. Foundation. Den dekker i alle fall en god del, og skal være bra for huden. Jeg har fått mye bedre hud etter at jeg begynte å bruke den =)
~sjiraff~ Skrevet 18. januar 2008 #9 Skrevet 18. januar 2008 Å dekke uren hud gjør det jo bare verre, så du vil jo ikke gjøre hverdagen til dine barn noe bedre med de rådene.. Bedre å lære de hvordan de bra og skånsomt kan rense husden sin slik at kviseprovblemene minskes istedet.
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #10 Skrevet 18. januar 2008 Skal man gå rundt å føle seg ekkel med synlige kviser? Nei, jeg er ikke enig med deg. Det er ikke noe galt i å skjule kviser når man går ut blant andre, og så rense huden før man legger seg og ta på kvisekrem e.l. Jeg gidder ikke å gå med synlige kviser, jeg klarer ikke å gå rundt med gule kviser. Jeg klemmer de ut når de blir gule, og tar på røde kviser dekkstift. Da føler jeg meg mer vel. Og jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Jeg har hørt tusenvis av ganger at man ikke skal klemme ut kviser, men jeg gidder ikke å leve etter den regelen der.
~sjiraff~ Skrevet 18. januar 2008 #11 Skrevet 18. januar 2008 Klemmer kvise selv jeg.. Er ikke det som er hovedbudskapet mitt. Men det er viktig at barna lærer å ta vare på huden sin gjennom kosthold og ev. rensing fremfor å gi de dekksrift og pudder før de rekker å tenke tanken at kviser er ekketl..
Sånn kan det gå Skrevet 18. januar 2008 #12 Skrevet 18. januar 2008 Mine eldste er i puberteten og jeg oppfordrer dem til å rense huden og å behandle kvisene for å bli kvitt dem. Som legen vår sier:"Ingen skal behøve å slite med kviser gjennom hele ungdomstida."
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #13 Skrevet 18. januar 2008 *ler* Nei...jeg tror neppe at jeg kommer til å ha noe jeg skulle ha sagt til de i den alederen uansett. De vil høre emr på vennene sine. Så det blir mer eller mindre opp til de selv om hva de velger å gjøre. Vil de ha en dekkstift, så skal de få det... Jeg har aldri vært plaget selv, så jeg har sluppet å bruke dekkstift. En kvise eller to må en vel regne med. Ingen krise alikevel.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 18. januar 2008 #14 Skrevet 18. januar 2008 Begynner å lure litt nå nøffemor...! det var ikke mange dagene siden du fortalte om din mor som til stadighet maste på deg om å vaske ditt fettete hår. Du sa at dette tilslutt gjorde slik at du følte du misslikte kroppen din osv... Hva om hun hadde mast på deg ang kviser også? Syntes det finnes langt viktigere ting å fokusere på! Om barnet ditt evt ikke føler for å bruke dekk krem syntes jeg du skal respektere det. Jeg vil si at du heller burde passe på at barna ikke går rundt med fettete hår istede for å være så opptatt av kviser...
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 18. januar 2008 #15 Skrevet 18. januar 2008 Hva om barna når de er voksne tilslutt tar etter deg og VIL ha kviser bare på trass?;-) Bare fordi du maste slik når de var yngre:-) Var det ikke slik du har det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå