Gå til innhold

Noen som har fått barn i sv. skapets uke 36?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi har nettopp fått vite at det blir planlagt keisersnitt 4 uker før termin pga morkakens beliggenhet. Blir jo da naturlig nok litt skeptisk til fødsel i svangerskapets uke 36 - det er vel per definisjon prematurt?

Noen som har opplevd dette og kan fortelle litt om evt. komplikasjoner, fødselsvekt, eller har andre råd?

Vi venter en gutt og han veide da jeg var 32+1, 1900 gr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg fikk jenta mi i uke 36 sist gang. Pga Hellp syndrom (alvorlig svangerskapsforgiftning) ble hun tatt med akutt keisersnitt.

ALt var bra med henne, hun lå en kort stund i respirator tror jeg..(noen timer) og så var hun frisk og fin. Jeg kunne amme henne fra begynnelsen av. Veide 2.300

Lykke til!

Skrevet

Minstemann ble født i uke 36-37,hadde kun litt gulsott. Men, vi dro hjem fra sykehuset etter 1 døgn, da han var frisk og fin ellers.

Skrevet

Ikke noe problem å føde i uke 36, men tar ofte litt lenger tid før de kan reise hjem enn de som er født rundt termin. Bruker ofte litt lenger tid på å lære seg å spise, og er gjerne litt trøttere. Ikke så uvanlig at de får gulsott og må ligge i lys. Barn som er født med keisersnitt har ofte litt vann i lungene, og trenger noen ganger hjelp til å kvitte seg med det. Men dette er vanligvis over på kort tid.

Lurt å ha med ullbody på sykehuset :)

Lykke til!

Skrevet

Fødte i uke 36, normal fødsel.Jenta mi var prematur med 2 dager og vi måtte derfor vere på barsel i 5 dager.Hun var frisk og fin, veide 2800g.Men må sjekke blodsukker kvar 6 time, + passe litt ekstra på at dei legger på seg.For dei er nok trøttere og sover mer enn terminfødte barn.Måtte vekke gullet kvar 3 time for å gi pupp.Ofte sovna hun fra hele greia etter 5 min...Fikk gulsot og måtte ligge i natt i blått lys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...