ambumamma Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 at man er kvalm er jo en ting, men jeg har stort sett hodepine hver dag og blir plutselig svimmel og uvel. var en tur og handla istad men nmåtte bare dra igjen da jeg var redd for å svime av på kjøpesenteret. vet at hodepine og sånn kan være tegn på sf, men man kan vel ikke få det såå tidlig? er 9+0 idag
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 FOrgiftning får man som regel ikke før 3 trimester. Hodepine kan også være et tegn på for lite væske, for mye stress, dårlig luft ++ kvalmen er jo vanlig. Har du fått sjekka jernlagre? evt andre næringsstoffer du kanskje ikke får nok av?
lise78 Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Drikke masse kan hjelpe dersom problemet er for lite væske
ambumamma Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2008 kommer ikke inn på min side så jeg får ikke lest den:-(
mor.monsen Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Ikke for å skremme deg eller være negativ. Men jeg hadde hodepine i 10 uker sammenhengende fra ca uke 10...samt en del kvalme og svimelhet. Følte meg konstant fyllesjuk egentlig. Fikk beskjed av legen om at det ikke var farlig og at jeg skulle ta to paracet når det ble uutholdelig. Både han og jordmor sa at det var langt fra uvanlig at man kunne får hodepineplager eller en slags svangerskapsmigrene. Men ring legen å be om å få skjekka blodtrykk og alt annet bare for å utelukke at noe kan være galt. Er du sykemeldt forresten? Det kan være lurt å være så mye i ro som mulig om du skulle bli mye plaget med hodepine. Det er veldig slitsomt. Ting som kan hjelpe/lindre: Ansikts og hodebunnsmassasje. (mannens jobb) Vann Frisk luft..luft godt på soverom og sitt litt på trappa. Søvn...mer søvn...enda mer søvn... (uansett når på døgnet) Ro og hvile + masse omsorg Massasje på det myke pungtet mellom tommel og pekefinger. det er et smertelindringspungt. Regelmessige måltider (om ikke annet så hjelper det mot kvalmen) Lykke til og hold meg oppdatert på hvordan det går.
Trulte76 Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 hørest ut som migrene..da blir man kvalm svimmel og uvel..er selv plaget med det..og er mye verre under første del av svangerskapet.. hvordan er hodepinen da? som regel er det bare vondt på ene siden..så er det værre når man beveger seg enn man sitter helt stille..så er man veldig lyssky og blir verre av mye lys..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå