~sjiraff~ Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Hadde et håp om at junior kanskje hadde tatt til vettet og lagt seg rett vei nå, men neida.. han trives tydeligvis i seteleie han..! Så nå har legen min sendt henvisning til kontroll på Ullevål. Gruer meg allerede til både snuingsforsøk og valget mellom setefødsel og ks...! Trenger masse gode lykkeønskninger her og massiv tankeoverføringer til junior slik at han bestemmer seg for at hodet ned er en fin ting.
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 huff ja,vet akkurat hvordan du har det....da lilletulla mi også ligger i seteleie.får håpe disse bebisene våre finner ut at det er veeeeeldig fint & snu seg med hodet ned etterhvert ) skal til samme kontroll som deg om ca 3-4 uker.Ønsker deg masse lykke til )
tromsøjente me jente i magen Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 jeg skal også til kontroll om 3-4 uker for ul, da jordmor ikke klarer å kjenne hvordan leie barnet har. Kjente jordmoren deres dette lett? Jordmor har aldri kunnet kjenne dette på meg. Lykke til dere andre.
~sjiraff~ Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2008 Jeg går ikke til jordmor men fastlegen min, hun kjente lett at det var rompe og ikke hodet som lå ned hvertfall. Men det kommer kanskje litt ann på hvordan ungen ligger også?
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Jenta mi sitter fortsatt godt på rumpa og slik har hun sitti i 10 uker nå uten å flytte på seg. Jeg skal til kontroll på onsdag og da er jeg 35+4. Regner med at jeg får ny time igjen til å prøve å snu henne, men jeg har bestemt meg. VIl hun ikke snus får hun komme med rumpa først. Jeg vil ikke ha ks grunnet det at det tar lengre tid før man kommer seg igjen og man kan ikke løfte på noen dager.. Tenk dere å se babyen ligge der å skrike så må dere få hjelp til å få han/hun opp til dere.. Dette er min mening da - kan hende dere andre damer ser annerledes på det. Hvor langt er dere på vei?
Dolly Duck Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Var hos jm i dag, er 34+5 og snuppa ligger fortsatt i sete. Det har hun gjort i noen uker nå. Skal til ny sjekk om et par uker for å prøve å snu henne. Jm gav meg et tips på å prøve å få snudd henne. Legg deg med magen midt på en saccosekk, og heng med overkroppen forover slik at rumpa di er litt høyere enn resten av kroppen. Ligg slik i et kvarter. Av og til snur de seg etter en slik "behandling". Det skal ikke gjøre vondt å ligge slik, men være behagelig. Dette trenger man ikke gjenta for dersom det fungerer vil hun snu seg rett etter, og dersom det ikke fungerer første gang, er sannsynligheten liten for at det fungerer seinere også. Jeg skal iallefall prøve. Men ang. ks Adina M: Man kan løfte babyen etter et ks. Men regelen er at man ikke løfter noe tyngre enn babyen 4-6 uker etterpå. =D
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 takk for tips, da skal jeg finne noe å slenge meg over etterpå (har ikke saccosekk) Noe annet som funker? og takk for info om løfting av baby etter ks.. man lærer for hver dag som går:)
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 18. januar 2008 #8 Skrevet 18. januar 2008 jeg fikk beskjed fra min jordmor at jeg kunne krype litt rundt på alle 4 ) det skulle muligens hjelpe...
~sjiraff~ Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 18. januar 2008 Jeg er 36+3 og skal vel på utredning på sykehuset i slutten av neste uke. Leser jo alle steder her inne nå at hvis babyen er over 4 kg får man ikke føde i seteleie. Førstefødte var jente og 4,1 kg så jeg antar at denne blir størr (gutt)... Dermed er jeg redd for at jeg faktisk ikke ha rnoe valg om han ikke vil snu seg. Er også redd for KS, vil helst føde naturlig. Men har prøvd å google litt og lese om ks samt lese om andres erfaringer om ks her inne. Så begynner å helle litt mot at ks kanskje er bedre enn en svær unge i setefødsel... Men det skal bli godt å komme på kontroll på Ullevål og snakke ordentlig med de der om eventuelle muligheter og komplikasjoner. Håper jo forøvrig at han finner det for godt å snu seg innen den tid )
~sjiraff~ Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. januar 2008 Hmmm.. tenke etter om jeg kjenner noen med sakkosekk... )
tudeluuu Skrevet 18. januar 2008 #11 Skrevet 18. januar 2008 Babyen min snurrer rundt og rundt hele tiden, og jeg bekymrer meg faktisk litt. Er jo i uke 38 nå, og kunne gjerne tenkt meg at han bestemte seg for å snu seg ned, og forbli der.. akkurat nå har han hodet godt plassert oppunder ribbeina mine, men han har vel typisk snudd seg igjen til jeg skal på kontroll over helgen, sånn at det ikke er nødvendig med videre utledning, så snur han seg vel opp igjen noen dager etter det.. skjønner ikke hvordan dette skal ende, og ikke minst hvor mange ganger det lille trollet nå har navlestrengen rundt hodet! Tør ikke tenke på det faktisk!
eve76 Skrevet 18. januar 2008 #12 Skrevet 18. januar 2008 Skjønner godt at du gruer deg litt. Min baby satt også i seteleie helt fram til starten av denne uken. Hadde sittet på rumpa så lenge jeg hadde kjent liv siden uke 18. Var ganske sikker på at h*n ikke ville snu seg, men i starten av denne uka merket jeg forskjell på bevegelsene i magen, og fikk bekreftet at h*n hadde snudd seg på ultralyd for et par dager siden. Er 36 uker på vei nå, så jeg får bare håpe på at h*n holder seg denne veien. Lykke til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå