~sjiraff~ Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Hadde et håp om at junior kanskje hadde tatt til vettet og lagt seg rett vei nå, men neida.. han trives tydeligvis i seteleie han..! Så nå har legen min sendt henvisning til kontroll på Ullevål. Gruer meg allerede til både snuingsforsøk og valget mellom setefødsel og ks...! Trenger masse gode lykkeønskninger her og massiv tankeoverføringer til junior slik at han bestemmer seg for at hodet ned er en fin ting.
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 uffuff=( håper det går bra da! Her snudde mini seg fra tverrleie (grøss og gru, keisersnitt uansett) til hodet ned langt uti uke 37, så det gikk da=) men hun var veldig liten, hadde kanskje ikke snudd seg om hun hadde vært større.
~sjiraff~ Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2008 Går sikkert bra er bare jeg som har litt angst for både setefødsel og ks... Er 36+3 i dag så han kan selvsagt ennå snu seg, selv om jeg har skjønt det er sjeldent de snur seg etter uke 37. Dessuten vet jeg at han blir stor... Søstra var 4,1 kg og jeg og sambo var det samme da vi ble født. Så han blir stor og dermed er det større riskiko ved en eventuel setefødsel også. Men selv om han er stor så virker det i grunn som han har stor plass. Hodet varierer jo fra å være på høyre side, til venstre side til midt på. Han beveger seg masse ennå.
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Ok, hvis han har god plass er det jo lettere å snu enten han gjør det selv eller legene gjør det... Lykke til uansett, det ordner seg nok sikkert=)
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Hei! Jenta mi snudde seg den dagen akkupunktøren satte nåler for at hun skulle snu seg- ville bare tipse om det, i tilfelle du vil prøve:-) Lykke til!
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Lykke til - her kommer snuavsegselvønskninger i massevis. En av mine snudde seg dagen før fødsel - av seg selv... Rare unger! Håper din snur seg også!! Klem!
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 Lykke til! Jeg fødte i sete, gikk så bra så! jenta mi nekta og snu seg, og kom med rompa først! Til info, hennes fødsel var MYE bedre enn lillebror sin, som kom rette veien ;o)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 18. januar 2008 #8 Skrevet 18. januar 2008 Jeg har også hørt mye bra om akupunktur...men det virker som legene ikke gir gravide noe info om det, noe som er rart for det er mindre risekabelt enn snuingsforsøk
Mille** Skrevet 18. januar 2008 #9 Skrevet 18. januar 2008 Masse lykke til. Tror jeg har sagt det før, minsten min snudde seg fra seteleie til hodeleiet dagen før jeg skulle ha keisersnitt. Ikke for sent enda. ;o)
~sjiraff~ Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. januar 2008 Hvor stor var hun? Noen her inne sa at det var en grense på 4 kg for setefødsel, fikk du noe info om dette?
~sjiraff~ Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. januar 2008 Hvordan merket du det? Eller hadde du undersøkelse rett før planlagt ks?
~sjiraff~ Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 18. januar 2008 Hmm.. ja kanskje det hadde vært en ide? Er dette noe alle akupunktører kan, eller noen spesielle å anbefale (i Osloområdet)?
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. januar 2008 #13 Skrevet 18. januar 2008 Hun var 2800. Estimert til 3.2 på ultralyd. Antar du skal, eller har, målt hofter og slikt? Hvor stor er babyen i magen? 4 kg ja, det stemmer nok. gikk på sv.skapskurs med ei som hadde en på 4.2, og den ble tatt med keisersnitt.
~sjiraff~ Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 18. januar 2008 Ble sendt henvisning til Ullevål i dag så tipper det blir i slutten av neste uke en gang. Snuppa mi var 4,1 kg og jeg var det samme da jeg ble født. Samboer var 3,9 da han ble født så jeg forventer vel en stor unge.. Vil jo helst føde i sete fremfor ks om det er mulighet uten altfor stor muligheter for komplikasjoner. Er høy og brei også så antar jeg har et stort bekken... Men legen min presiserte i dag at jo større barn, jo større fare for komplikasjoner ved setefødsel :oS
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. januar 2008 #15 Skrevet 18. januar 2008 Ja, det er jo det beste for kroppen. Setefødslene blir så nøye overvåka, at det skal mye til for at noe går galt, og om det gjør det, så har du da et kobbel av leger til og passe på deg! ) Dette går bra! )
Mille** Skrevet 18. januar 2008 #16 Skrevet 18. januar 2008 Hehe...hun romsterte noe fryktelig der inne, men jeg våget ikke tro at hun faktisk snudde seg. Kom med bagen klar til sykehuset når dagen for keisersnittet kom, og dro en siste gang på ultralyd for å sjekke at hun fortsatt lå i seteleiet, både jeg og legen ble paff da vi så at hun hadde snudd seg. Dro hjem med baby i magen igjen vi. ;o)
Mille** Skrevet 18. januar 2008 #17 Skrevet 18. januar 2008 De forsøkte å snu henne 2 ganger utenfra i uke 37, helt mislykket, og voooondt!! Anbefales ikke...
~sjiraff~ Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #18 Skrevet 18. januar 2008 ) Jeg har fortsatt håp fordi det virker som om han fortsatt har god plass. Hodet er jo overalt i løpet av dagen på toppen av magen.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 18. januar 2008 #19 Skrevet 18. januar 2008 min lille i magen (har cva. 4 uker igjen til termin) ligger også i seteleie. Jeg kommer til å velge keisersnitt tatt ca.10 dager før termin. Snakket med legen min forleden dag om det og han sa at de ikke foretok snuingsforsøk lengre (jeg bor i spania) da det var risikofylt for alle innvolvert og slett ikke var ofte var vellykket og at de derfor ikke gjorde det lengre. Han mente det var gammeldags og unødvendig. Siden jeg har fått estimert at jenten kommer til å være over 4kg ved fødsel og at jeg hadde keisersnitt ved første barnet så er setefødsel utelukket. Nei takke meg til planlagt keisersnitt, kan planlegge bedre med hensyn til barnevakt og pappafri etc. Det er ingen ting å være redd for
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #20 Skrevet 18. januar 2008 Bor ikke i Oslo dessverre, men spør de du ringer. Noen er nok helt klart bedre på det enn andre, er en fordelen at de er vant til å jobbe med svangerskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå