Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Min gutt spiser nesten ingenting. Har prøvd å rive gullerot og kålrot, men det er ikke særlig populært. Får prøve å lage noen stuinger, men jeg tviler på om det hjelper. Noen gode forslag?
@nemone Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Nå vet ikke jeg hvor gammel han er, men hva med paprika, eller en hel gulrot (kokt hvis du er nervøs for biter i halsen). Her er snuppa mer glad i frukt/grønnsaker enn annet - de får masse frukt og grønt i barnehagen så hun har lært å like masse der heldigvis.
Fikk maibaby06 Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Min elsker grønnsaker, jeg må lure i han kjøtt og fisk;) Vil han ikke ha noen typer? Da jeg begynte med middagsmat spiste han mer hvis jeg hadde lagt hver type grønnsak for seg, da kunne han bare ta det som så fristende ut. Jeg har slitt litt med brokkoli, men har bare lagt på hver gang, og nå spiser han det også (skjærer bort stilken). Det han har vist motvilje mot har jeg tatt på en voksengaffel og så har hatt puttet det i munnen selv, fordi han syns det er stas å spise sånn som vi gjør:)
Mamma til verdens beste barn Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Brokkoli er en favoritt her i gården:) Mais en annen, erter er godt, paprika har jo mye smak og slår an. Min erfaring er at han vil spise det jeg spiser, og han blir helt vill når han ser brokkoli faktisk, får det ikke fort nok ferdig:)
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Går ikke så mye grønnsaker ned, men jeg legger det på tallerken hans (omtrent) hver dag. Men jeg pleier legge forskjellige grønnsaker sammen, så kanskje jeg skal prøve å legge de litt separert. Har prøvd (mange ganger) å ta en grønnsak fra hans tallerken, putte det i munnen min og sier "mmmmmm, namnam", men da smiler han bare og putter alle grønnsakene sine på min tallerken. Da er det jo bare å.......hm, takke da...hehe. Men han ELSKER frukt.
Honningmelon Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Begge mine spiser mye grønnsaker. Eldste på 4 år er veldig glad i brokkoli og gulrot. Minsta på 14 mnd spiser det hun får. Blander det inn i potetene.
fjell og fjord Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 dattra mi elsker fersk tomat , helst cherry(små) de som er med gran de er så søte som frukt nesten dele dei to og legge til enhver middag kokt brokkoli og blomkål går og (laget i dampkoker)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 18. januar 2008 #8 Skrevet 18. januar 2008 småen plukket ut alle grønnsakene og la dem i en haug og spiste resten av maten sin... så nå gir jeg han grønnsakene først. så spiser han de mens vi lager middag også spiser han resten av maten sammen oss etterpå
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 18. januar 2008 #10 Skrevet 18. januar 2008 her er mais og tomat favorittene...også agurkstenger :-)
fjell og fjord Skrevet 19. januar 2008 #11 Skrevet 19. januar 2008 HALLO, tomat er en grønnsak jeg er oprinennelig ikke norsk og der jeg bodde spiste vi nesten hver dag salat tomat+agurk+løk+salt+ olivenolje eller rømme så jeg forstår at dere her i Norge iike vant til å spise tomat så dere vet ikke en gang at dette er en grønnsak... men til gjengjeld jeg er ikke vant til brokkoli og kålrot-liker disse ikke ( det er sikkert en vane)
iznogood Skrevet 19. januar 2008 #12 Skrevet 19. januar 2008 Tomaten er faktisk et bær men klassifiseres som frukt :-) Tror et lite googelsøk kunne hjulpet deg å avklare akkurat det. Hvorfor skulle ikke vi i norge være vant til å spise tomat?
fjell og fjord Skrevet 20. januar 2008 #13 Skrevet 20. januar 2008 du har rett at på nettet i i leksikon kalles den frukt eller saftig bær det var noe nytt for meg som spiste så mye av den ! mannen min blant annet og de fleste nordmann som jeg kjenner spiser lite eller aldrig tomat (og agurk) det er sikkert fordi det er for kald til å dyrke den på friland(står på nettet) så er det bare i drivhus går det bra med den og det siste årene det har blitt mer av den i butikker ellers det var ikke vanlig før slik som jeg forstår har jobbet på en kafe og litt og der mange bestilte salat uten tomat (spesielt barn) og uten agurk
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #14 Skrevet 20. januar 2008 Tror du har vært "uheldig" med de du har møtt;) De fleste jeg kjenner spiser mye tomat. Vi spiser masse!
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 21. januar 2008 #15 Skrevet 21. januar 2008 erter og mais. paprika og agurk.gulrot
samboer87 Skrevet 21. januar 2008 #16 Skrevet 21. januar 2008 foreløpig alt: erter mais småkål gulerøtter poteter paprika(liker ikke agurk) tomater. frukt spiser han banan druer mandarin appelsin mango all slags melon:) og sikkert mer jeg ikke kommer på han er 1år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå