Hera Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Jeg fikk en blomsterbukett med en "lang, grønn spiralformet pinne" i, mulig bambus? I allefall jeg satte den i vann, og nå er det kommet masse røtter og nye skudd i enden av "pinnen". Går det an å plante denne i jord? Blir det noe mer ut av den enn bare den "pinnen"? Den er jo egentlig ganske fin å se på, for den har 3 spiraler på toppen, og over der igjen en laaang stilk med lange grønne blader på. Får den blomster? Vil tippe den fra topp til bunn er ca. 80 cm lang.
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Det er nok en bambus ja. Blir nok bare den pinnen og den får ikke blomster, men bladene kan bli ganske lange... Det er røtter ¨på den, og den kan plantes i jord, men min erfaring er at den dør raskt da. Holder i evigheter i vann, så jeg ville bare latt den stå
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Det er bambus ja. Vil tro at du skal kunne få den å vokse i krukke, og da vil det komme nye skudd. Kan ikke huske at bambus har blomster, så det er nok bare disse små grønne bladene som kommer=)
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 sett den i vann. får kjøpt sånne blomstervaser som ser ut som et reagensrør. Trenger nesten ikke stell. Skifter vann på den en gang i måneden eller så, holder i massevis. Den får ikke synlige blomster. det er bambus.
Hera Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2008 Ok takk for svar:0) Da lar jeg den stå i krukken med vann. Har en til også, men den er ikke så stor og fin.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Mamma har 3 sånne pinner i hver sin vase med vann, og utrolig nok lever de enda! (Hun har dette med å drepe blomster, men de her har overlevd!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå