Gå til innhold

Bruker dere mye halvfabrikata?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har sluttet med toro osv siden jeg er på slankekur, og har funnet ut at det er like enkelt å lage maten fra bunnen av som å lage ferdigmat og posemat... Og er ikke mye dyrere heller!

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker det så å si ikke i det hele tatt. Begynte med at jeg var kresen og allergisk, og nettopp flyttet hjemmefra. Måtte jo spise noe og halvfabrikata var ikke et alternativ. I tillegg blir jeg fort matlei.

I dag er jeg en ganske så god kokke, hehe, og har en kokebok-samling som er litt sprø....

Nå synes jeg ikke noe som er halvfabrikata smaker det minste godt og forstår ikke at så mange bruker det! Dolmioglass f.eks....uææææ: Har dere smakt f.eks ordentlig pastasaus som har stått og putra i 1-2 timer...mmmm ?

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

nei, men buljongterninger og ferdig paideig bruker jeg. ikke så mye annet egentlig.. muligens litt ferdig revet ost og sånne ting i tillegg

Skrevet

Enig der. syns sånne glass egentlig bare smaker salt.

og å åpne en boks med hakkede tomater tar vel egentlig ikke mye lengre tid enn å åpne en boks med dolmio=P og så er det jo bare å slenge oppi litt krydder, grønnsaker og tomatpure. så har du jo samme sausen, uten alle tilsetningsstoffene.

Forstår ikke at folk tror det er såååå vanskelig å lage det fra bunnen av. bruker kanskje 10 minutter mer på middag nå enn jeg gjorde når jg var toroslave.

Skrevet

Ja, buljongterninger bruker jeg også. lager ikke kraft selv... og ferdig revet ost. men det syns jeg ikke teller=)

Skrevet

Har sluttet med buljongterninger også jeg:-) Koker kraft og fryser ned. Hjemmelaget kyllingsuppe laget på skikkelig kraft...mmmm, blir sulten her jeg nå:-)

Men nå har det blitt en tilnærmet lidensakp hos meg dette da, så...en hobby bør jo alle ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...