Gjest Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Eg vil berre leggje ut nokre linkar her, for då eg las dette så falt så mange brikkar på plass i livet mitt som mamma. Det var så vanvittig slitsomt i byrjinga, absolutt ikkje sånn eg trudde det skulle bli, og det varte og varte. Eg tenkte "når ho berre blir seks veker/tre månader/fire månader/fem månader/seks månader - DÅ blir det betre" Men det skjedde jo ikkje. Fekk tips om å lese denne artikkelen om søvn http://askdoctorsears.com/html/5/T050900.asp Og då forsto eg så mykje meir. Har også lest denne artikkelen av Dr. Sears: http://www.askdrsears.com/html/5/T050400.asp og her: http://www.fussybaby.ca/about.html Og ja: Det blir betre! No er jenta mi sju månader, og kan leike litt på golvet åleine medan eg lagar mat/vaskar kle etc. Ho søv i vogna si på dagtid (gjerne over ein time i strekk!) og ho legg seg høveleg greit om kvelden. Ho er blid som ei sol, og pludrar i veg. Og eg er så glad for at ho er MI!
Krøllefrøken Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 leste disse artiklene og det var veldig interessant passer ganske så bra til min lille gutt! har prata med samboer om at gutten vår er så krevende i forhold til andre babyer vi kjenner.. er jenta di high need infant? kan du love at det blir bedre? hehe... dette med high need infant - er det noe de er fra fødselen av, altså noe som ligger i personligheten til babyene? eller er det fordi de er "bortskjemt"?
Yrha Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Det ligger i personligheten - 'Your baby acts the way she does, not because of your parenting, but because of her personality.' Må bare kopiere over et avsnitt til: 'If the child feels that she can trust her caregivers, she will eventually learn to make her demands in a more socially acceptable way, rather than wildly overwhelming the whole caregiving environment. With parents who both respond to and wisely channel her demands, the high need child develops into a person with determination, one who will fight for her rights. The child becomes a leader instead of a follower, one who does not just follow the path of least resistance and do what everyone else is doing. Certainly, our country needs more of such citizens.' Viktig å tenke på at hvis barna får sine behov dekket, så vil de bli sterke og selvstendige personer. En god egenskap i voksen alder
Yrha Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Glemte å skrive at det var kjempebra artikler, altså! Og uansett om vi har krevende babyer (min er kun krevende på mat og soving) eller ikke, så kan vi alle få noen gode tips fra disse artiklene. Det handler i bunn og grunn om å kunne lese babyens signaler, og gi babyen det den trenger når den trenger det.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Takk:) jeg skal kikke på linkene, men høres ut som det kan passe på min gutt. Min har slitt med søvn siden han ble født, og jeg har også tenkt sånn at bare han blir 3mnd, 6 mnd, 1 år, får frem de tennene etc, så blir det bra. Min måtte bæres i seng så full av melk at det rant ut av munnen og i dyp søvn, for å få sove, da han var 5 dager. Jeg har alltid tenkt at det var hvertfall ikke jeg som hadde skjemt bort en 5 dager gml baby, må være noe med han som gjør at han har behov for det. De har sin egen personlighet:)
knøttet 2007 Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Tusen tusen takk for dette innlegget Tosofo! Vi har spurt oss selv så mange ganger "er det vi som er for kravstore, hadde for store forventninger, lite tolerante, late, hysteriske, overbeskyttende osv". Nei, ikke etter å ha lest artiklene til dr. Sears. For en fantastisk visshet på en kveld som dette (byssing, raping, bæring i søvn) Litt avvik på rutinene skaper rabalder. Minsten er en nydelig kar, snart 8 mnd. Han er en tenker og en betrakter og har nok fryktelig mye å bearbeide når kvelden kommer. (Eller lur nr. 1 og 2 på dagen!) Jeg bruker all min tid på å planlegge dagene, passe på at rutinene ift. søvn overholdes osv. Har følt at jeg er hysterisk. Nå steg vissheten om at vi duger som foreldre mange hakk. Tusen tusen takk Tosofo!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå