Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Det er det han gjør om dagen mens snulla er i barnehagen...han rydder og vasker og lager mat til seg selv. En skulle tro at leiligheten så strøken ut, men neida. Og da får han jo ikke studert, for det blir det for liten tid til, så da må han ha fødselsstipendet for Iris. Hadde han bare hatt Iris så hadde saken vært anderledes, men tingen er at han kun har sett henne 2 ganger i år! Gidder ikke å se henne fordi han må jo rydde...
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Det er nok bare en unnskyldning. hvis han ikke har et hus på 500 kvadrat går det ikke an å bruke 5 timer dagen på å rydde. jeg bruker maks en time, og her er det da som oftest helt ryddig. ellers er han sinnsvakt treig. og at han skal ha fødselspermisjon for ungen når han ikke har ungen? nei herregud for en fyr.
1881 Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Hva lever du av om han mottar fødselstipend? Hadde ikke blitt godtatt her i huset nei. Be han leie inn vaskehjelp 2 timer hver 14 dag så kan han ta seg av ungen sin.
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Hehe nei du skal ihvertfall ikke ta henne med på skolen fordi han bruker så forferdelig lang tid... Så ideen er at han skal få pengene, du skal ha den daglige omsorgen og så skal du sitte der uten penger? Han får få seg en vaskehjelp hvis han ikke klarer å rydde. Hvis han ikke har råd til det får han slutte å studere og begynne å jobbe. Eller han kan slutte å lage dårlige unnskyldninger. herregud for en lating!
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Hallo? hvorfor får han overgangsstønaden og permisjonspengene når det er du som har ansvaret for henne? det er jo helt på trynet!
selfangerkjerringa Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 "OS for snulla siden han har henne"... men er det han som har henne da? Og er det virkelig riktig at det er HAN som skal ha fødselsstipendet bare fordi han søkte først?!?
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 Å fy for en drittsekk! du burde ringe lånekassen. han har ikke lov til å få fødselsstipend for en unge han ikke har da... når han bare ser henne i helger og sånn... får du overgangsstønad også da eller?
1881 Skrevet 18. januar 2008 #8 Skrevet 18. januar 2008 Dette er rett og slett svindel, han kan ikke bare kopiere en fødselsattest og påstå at barnet bor hos han. For en kjeltring, hadde ikke funnet meg i det altså.
Northernlights Skrevet 18. januar 2008 #9 Skrevet 18. januar 2008 Kanskje han skjønner deg bedre nå? (friskt i minne hvor mye han klagde på at du var så rotete i et innlegg han skrev på bim...)
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 18. januar 2008 #10 Skrevet 18. januar 2008 Herregud for en situasjon, ta dere sammen begge to. Han kan ikke holder på sånn, og du kan ikke la han holde på sånn, dette handler ikke om dere men om barna deres. Dere er bare nødt til å finne en ordning som faktisk funker og få litt orden på ting, at han rydder 5 timer om dagen høres helt vanvittig ut, og at du lar han slippe unna med den unnskyldningen er helt utrolig... Hvor ofte er hun eldste hos deg egentlig?
1881 Skrevet 18. januar 2008 #11 Skrevet 18. januar 2008 Visst det betyr at du får mer støtte så hadde jeg krev sykemelding fra lege, lånekassen kan vel ikke noe for at du er syk?? Unnskyld meg for en tynn forklaring eksen hadde, skulle han få økonomisk kompensasjon for dette?
selfangerkjerringa Skrevet 18. januar 2008 #12 Skrevet 18. januar 2008 Nydelige navn på jentene dine, Riga Og til saken: fyren er en suppegjøk av dimensjoner, som tydeligvis forventer at verden skal innrette seg etter ham og ikke omvendt. Han er et dårlig forbilde for barna dine, og du skal IKKE finne deg i at dine rettigheter forsvinner ut gjennom vinduet fordi han har gjort ting som han selv føler er "riktig" ifølge hans forskrudde logikk. Sjelden jeg er så konkret og hard i mine svar her på dib, men her mener jeg det virkelig.
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #14 Skrevet 18. januar 2008 Jeg blir matt bare av å lese om dere begge...
Mamsen86 Skrevet 18. januar 2008 #15 Skrevet 18. januar 2008 Signerer Lisa oppi her. Dere får ta dere sammen begge to! Er det ikke det ene så er det det andre.. Beklager, Riga, men jeg får helt bakoversveis annenhver gang jeg leser et innlegg fra deg. "Da får du bare la være å lese da" og bla,bla,bla.. Skyt meg gjerne, hehe, men.. Get a grip, girl!
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #16 Skrevet 18. januar 2008 Fint du har overskudd til å finne ut hva som er typisk ved meg da, men ikke har litt kontroll på ditt eget liv.. At du velger å utlevere deg selv og hele familien din her inne jevnlig er jo ditt eget problem. Kunne ikke falle meg inn å gjøre det!
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #17 Skrevet 18. januar 2008 Ha ha, du har ikke peiling for jeg blottlegger ikke meg selv her inne... Det er da mange andre som har skrevet mye av det samme, men du henger deg alltid opp i meg. Hvorfor det egentlig? At du syns det er teit tviler jeg ikke på, jeg er ikke enig... Det virker som om du trenger en "reality check" mange ganger daglig.
prekæs Skrevet 18. januar 2008 #18 Skrevet 18. januar 2008 Det er ikke så ofte jeg kommenterer dine innlegg Riga, men synes også du utleverer mye her. Har sagt det før. Det kan sitte folk her å kjenne saken fra xen din sin side og rapportere videre. Og det finnes folk som har evnen til å se ting fra to sider.
prekæs Skrevet 18. januar 2008 #20 Skrevet 18. januar 2008 Denne var vel muligens ikke til meg...tror jeg.
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #21 Skrevet 18. januar 2008 Må si meg enig med Spetakkel her jeg altså. For et rot dere har lagt for dere selv og ungene, hjelpe meg. Ta dere sammen og oppfør dere som voksne og ansvarrlige foreldre og mennesker.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 18. januar 2008 #22 Skrevet 18. januar 2008 Den var et svar til Spetakkel...ser det på streket til venstre selv om det kom under ditt innlegg, prekæs!:-)
Angelina Jolie Skrevet 18. januar 2008 #23 Skrevet 18. januar 2008 Kanskje mange her inne ser på deg som en dramaqueen. Hadde du of faren til disse ungene brukt like mye energi på å lage skikkelige avtaler for ungene som dere bruker på å klage og lese innlegger her på DIB, så kanskje dere hadde hatt det annerledes.
Frukten og To små Skrevet 18. januar 2008 #24 Skrevet 18. januar 2008 utrolig å lese alle disse innleggene som har kommet inn her.. men regner med at du er såpass voksen, at du er ansvarlig nok og tar dine beslutninger som en voksen person så du trenger da ikke å bli belært om hvordan du skal oppføre deg og leve livet ditt. kinkig situasjon du er i, har desverre ingen gode råd komme med. MEN det er da ingen i hele verden som bruker 5 timer på å vaske, da får han heller la være og la det se ut som et helvete. det med at du sier han kan ha vesla men er vanskelig siden du pupper henne; problemet løser du ved å kjøpe deg en brystpumpe?! brukt eller ny. de koster ikke all verden håper det løser seg for dere Riga, og for guds skyld ikke ta alle innlegg bokstavelig!!!! (er noen som ikke er helt på entt her inne, for å si det på den måten.. )
Angelina Jolie Skrevet 18. januar 2008 #25 Skrevet 18. januar 2008 Da får du sette hardt mot hardt og ta til deg begge ungene og dermed får du også alle pengene. Og by the way så virker det på meg som du bruker en del energi her inne på å utlevere både deg selv og barnefar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå