Gå til innhold

Til kommendeOslomødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det fra du var hos legen og han sendte søknad om fødeplass til du fikk svar?

Jeg var hos legen min mandag for 1 1/2 uke siden og ikke fått svar enda. Legen sa han trodde det tok ca en uke.

Bare nysgjerrig på om jeg får plass på Ullevål.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Det tok ca. 2 1/2 uke fra legebesøk til jeg fikk svar fra Ullevåll om fødeplass og UL. Junibarn i magen:)

Skrevet

jeg ordnet fødeplassen min selv ved å sende email direkte til føden på Riksen. Fikk svar 3 dager etterpå med positivt svar. Var da i uke 6.

Skrevet

tok 2-3 uker. Legen min gjetter også feil hver gang han skal si hvor lang tid det tar å få svar på noe;)

Skrevet

Tok ca 3 uker til jeg fikk svar. Legen sendte søknad i uke 8. Mai-baby.

Skrevet

Hei! Jeg var hos legen forrige tirsdag og da søkte hun (uke 12+2). Fikk brev i posten i dag og har fått plass på Ullevål! :D

Får nok svar straks du og :)

Skrevet

Hei Lundie

jeg var hos min mandag og fikk ikke plass. Fikk brev i dag. Blir sendt til Bærum. Men du er jo to uker mindre enn meg.

For meg så betyr det ikke så mye, selv om Ullevål er en liten trilletur unna. Jeg er bare glad jeg i det hele tatt er blitt gravid, ut må den jo uansett og det er jo ikke langt til Bærum. De som bor i utkant Norge må jo ofte kjøre et par timer til sykehus.

Skrevet

Ja, det er sant! Vi er heldige som ikke må bruke en halv dag på å komme seg frem, og at vi er gravide :) Er det Ullevål du sogner til da? Vet ikke helt åssen de velger seg frem til de som får plass og de som ikke får plass jeg, men fikk høre av legen min at bydelen min (alna) hører til ullevål.. Men det er vel ikke 100% sikkert at jeg får ullevål, for det stod at plassen blir bekreftet etter UL. Har også hørt at flere blir sendt bort når de skal føde fordi det ikke er plass, så kanskje vi møtes i bærum likevel, hehe ;)

Åssen er formen foressten?

Skrevet

Tror det gikk nesten 4 uker, soekte i uke 7 og fikk svar rundt uke 11. Men det var nok fordi det var jul tenker jeg.

Hm....interessant med du som soekte selv, og fikk plass paa Riksen, bra jobbet og smart tenkt, mener jeg. Visste ikke at man kunne det, men selvsagt skal man kunne soeke selv... Skal foede der jeg ogsaa og er glad for det. Foedte der for 4 aar siden ogsaa. Veldig fornoeyd den gangen i hvert fall.

Skrevet

Oi.. Jeg var hos legen 30.nov. og har enda ikke fått tildelt fødeplass???

Hørte jeg ikke kom til å få svar før etter ul. Lurer på hvor i systemet jeg ligger nå.Må nesten ringe Ullevål på mand. Flere?

Skrevet

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt ullevål på mandag ja. Har du fått plass så vet de det nå. Noen ganger brukes det bare veldig lang tid på å sende ut papier. krysser fingrene for deg.

får du ikke plass i oslo, så håper jeg du får Akershus. Bærum er ett dritt sykehus......

Skrevet

Til anoona, har du født selv på bærum siden du sier det er et drittsykehus?? Lurer på hvorfor du sier det. Min søknad er blitt sendt dit.

Lundie, du er kommet i uke 14 ikke 12 som du skrev tidligere, jeg har termin 2 dager før deg og er 14 + 3 i dag. Rart du fikk plass på Ullevål når kegen din søkte en dag senere enn min og vi er like langt. Og jeg bor i bydel sagene så jeg regner med at vi sogner til Ullevål.

Fikk heller ikke plass for UL på Ullevål, regner med å få det der jeg får fødeplass. Velger nok å ta Asker og Bærum (som søknaden min er blitt sendt til). Uansett så går jeg til oppfølging hos gynekolog med Ul så jeg har allerede sett den lille i aksjon en gang.

Litt rart at noen her er innkalt til UL, men ikke fått fødeplass samtidig, trodde det hang sammen jeg.

Uansett så får vi nok føde et eller annet sted, det er jo 4 sykehus i relativt kort avstand her i Oslo da.

Lykke til jenter.

Skrevet

søsteren min døde under fødsel der for 4 måneder siden så føler jeg kan si at det er ett dårlig sykehus. Legene og jordmødrene gjorde ikke jobben sin, kan tydeligvis ikke nok om svangerskapsforgiftning når en ellers frisk 27 år gammel jente dør..........................

Skrevet

Jeg var hos legen forrige mandag, og fikk brev i dag om at jeg hadde fått fødeplass på ullevål.

Skrevet

sjekk i helsekortet ditt om legen tok ut den halve siden

i mitt forrige svangerskap glemte nemlig legen å søke, så jeg fikk ikke søkt før uke 17....litt seint med tanke på ul, men det gikk på hengende håret

sendte bare inn kopi av hele greia, og de var super-forståelsesfulle på ullevål

ring evt det sykehuset du vil på og hør om de har mottatt søknaden, så vet du om du er i systemet eller ikke

Skrevet

Noen som har erfaring med AHUS? Vennina mi er sykepleier på barneavdeling der og hun mente jeg bør søkem meg over dit istedet. Det er litt kortere vei.

Det var utrolig trist å høre om søsteren din Anoona, overlevde babyen?

Jeg skjønner godt at du ikke er trygg på det sykehuset.

Skrevet

det ble hastekeisersnitt og babyen overlevde uten skader. Heldigvis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...