Gå til innhold

etterbetaling og andre spm. Glad for svar:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle flotte alenemødre! Er helt ny på denne siden, og har noen spørsmål jeg trenger hjelp til, om rettigheter osv. Etter jeg var ferdig med en treårig utdannelse, fikk jeg avslag om OS til et ettårig studie i pedagogikk som var helt nødvendig for å få fast stilling i skoleverket. Jeg gav meg ikke da jeg fikk avslaget, og syntes det var tøft å se hvor mange av mine venninner som fikk OS i fem år, og at saksbehandlingen var preget av skjønn.

Klagen min ble behandlet opp til høyeste hold, og da jeg fikk svar av Fylkestrygdekontoret etter ni måneders saksbehandling, var det et rungende nei. Jeg ble ganske frynsete i nervene, og ironisk nok var det så høye opptakskrav på ped., at de anbefalte meg å ta masterstudiet.Kort fortalt fullførte jeg disse to årene, og kom omsider inn på ped. høsten 2007, men til en høy pris. Dårlig økonomi førte til usikkerhet, angst, søvnløshet og migrene, og til sist endte det med en henvisning til psykolog høsten 2007.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ops..litt tullball der. første innlegg:)

Nå har jeg tatt motet til meg og søkt om et halvt års støtte (OS), tror ikke jeg makter mer snart, men samtidig er jeg så redd for disse avslagene. Men har jeg noe reell sjanse til å få hjelp? Har sendt inn legeerklæringer. Fikk så angst for skjema, at jeg glemte å søke om støtte til barnetilsyn. Fikk gjort dette med det samme, men har jeg rett på etterbetaling for 2007?

Føles godt å dele historien min med dere. Det koster å være alene, og selv om jeg mener vi har gode støtteordninger i Norge, blir jeg fortvilet over at det skal være så vanskelig å få støtte til noe så positivt som studier.Vi vil jo bare skape en trygg fremtid for våre små

Med hilsen T.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...