Gå til innhold

Ekstremt dårlig syn!


Lykketroll *med Bolletrollet*

Anbefalte innlegg

Jeg har helt siden starten av graviditeten merket at synet har gradvis blitt dårligere, og nå er det så ille at jeg ikke kan lese veiskilt selv når jeg står rett forran dem. Har kuttet bilkjøring til det absolutt minimale (bare til matbutikken og nødvendige ting- kan ikke gå da jeg har bekkenløsning), og kjører bare når det er lyst og fint vær.

 

Jeg vet at dette ofte går tilbake etterpå, men er det noen som vet når? Skjer det oftest etter fødsel, eller må jeg vente helt til jeg er ferdig med å amme? Og hvor lang tid tar det? Bruker briller fra før, men har liten lyst til å kjøpe meg nye som jeg bare får brukt i noen mnd... Linser klarer jeg ikke å bruke nå pga tørre slimhinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var nytt for meg. Mange plager man kan få i løpet av et svangerskap, men har aldri hørt at man kan få dårlig syn. Regner med at du har pratet med legen din ang. dette. Håper det går tilbake etter fødselen da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. Har snakket med både lege og optiker, og dette var visst helt normalt, særlig hvis man har dårlig syn fra før - sånn som meg...

Men de vil jo ikke si noe om når ting går tilbake, derfor tenkte jeg at jeg skulle høre om noen her inne har noen erfaring med dette fra tidligere...

 

Begynner å bli passe lei av å være nærmest blind, dessuten får jeg vondt i hodet og stiv nakke av å prøve å fokusere på ting hele tiden...

Blæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det samme, kan heldigvis bruke linser og har byttet til sterkere linser. Optikeren sa at det trolig vil vare så lenge jeg ammer. Det finnes i hvertfall et merke med endagslinser som skal være bedre for tørreslimhinner... Har du prøvd de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...