Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Jeg er førstegangs, og grønn på dette her. Og siden småen kommer snart,er det jo greit å vite litt på forhånd. Fint om noen kan svare på disse spm: Hvor lang holdbarhet har brystmelk? (Dersom jeg pumper meg mener jeg) Må den varmes før bruk? Må morsmelkerstatning varmes før bruk? Og sevrers den "fersk" ? ( Hehe, sikkert dumt spørsmål,men..) Greit å vite dersom vi skal i byen og slik, liker ikke helt tanken på å amme offentlig..
LadyLuck & Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 MM tåler opptil et døgn i kjøleskap, men må varmes, siden den lett "skiller" seg litt når den blir kald MME bør varmes til å begynne med, da babyens mage/tarm ikke er vandt med ting under 37grader. MME kan også stå ca ett døgn ferdig laget, men et tips er å koke opp vann i vannkoker, og bare varme når du trenger det
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Fersk mm tåler 3-5 døgn innerst i kjøleskapet og opptint mm tåler 1 døgn innerst i kjøleskapet. Ikke sett den i døren for der er det ikke jevn temperatur.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 I ei bok jeg leste sto dette MM holder seg i kjøleskap i 3 døgn. Den kan fryses i 3 mnd inntil -18grader, og 6 mnd ved - 18grader eller kaldere. Sett melka i kjøeskap for opptining, og den er holdnar i 1 døgn. Melka burde varmes opp i varmebad og ikke i micro, da MM er veldig følsom for varme. Holbarheten på MME vet jeg ikke. Men jeg kokte selv opp vann, satte dagsdosene med flasker i kjøleskapet, varmet vannet til 37 grader i microen, og tilsatte pulveret. Dette syntes jeg var mye enklere enn å blande klart alt med det samme, og melka blir også "ferskere" for barnet. Da slipper man også å tenke på holdbarheten :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå