Gå til innhold

Hva skal vi gjøre med hunden??

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Mini er tett, og har vært det siden han ble født..

Bikkja ble plassert hos svigerinna mi, av pratkiske årsaker, men var her innimellom på besøk.

Nå rett før jul ble mini merkbart bedre i nese og hals, også dro vi hjem til svigers til jul, og der var bikkja også. Så ble mini tett igjen.. Reiste hjem, og han ble litt bedre.. Bikkja flytta hjem igjen, og nå er han tett, atter en gang.

Var og tok blodprøver på tirsdag, og ringte legen nå og fikk beskjed om at de ikke fant noe, men at dersom vi trodde han reagerte på hund, så måtte han holdes vekk fra det.

Kusina mi var allergisk mot hund når hun var liten, så vi fikk den. Dette har hun vokst av seg nå, og det fikk jeg beskjed om at kunne skje med mini også, men da var det viktig at han ble holdt borte fra hund en god stund.

Det skal og legges til at jeg igrunn er sjeleglad om bikkja kan flytte inn hos svigerinna mi på permanent basis, men så var det sambo da.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe å lure på da? Hvis gutten ikke tåler bikkja må den bort?

Skrevet

Jeg forstår ikke hva du lurer på. Få bort den bikja!!!!!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

jo, men vi vet jo ikke, 100% sikkert... Den evinnelige diskusjonen om den bikkja går meg på nervene!

Skrevet

Jeg håper da for g... skyld at ikke samboeren din setter bikkja foran sønnen...............

Skrevet

Søs mi er allergisk, hun HAR hund og er oppvokst med hund. Hele livet sitt. O det har gått bra, tiltross for noen perioder.

Du virker bestemt, så dette er noe dere må diskutere.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, det gjør han ikke, men tror han ikke helt vil innse at kanskje bikkja ikke burde være her, han føler det er hans skyld.

Skal ta en prat med han om det etterpå

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg vil ikke ha bikkja jeg, ,allergisk eller ei, så det blir liksom til at jeg føler at jeg bruker det som påskudd for og bli kvitt han...

Skrevet

hvordan hund er det?

Skrevet

Ikke alltid allergi slår ut på testene legen har. Du sier jo selv at når dere har bikja sammen med ungen blir ungen dårlig, og når dere tar bort bikja blir ungen frisk. selvfølgelig må man sette ungen foran bikja, og en av dem må jo gå.Eller vil du at unge di skal gå rundt og ha problemer med å ouste i sitt eget hjem? Du får vise mannen din denne tråden da, og fortelle atd et ikke er du som er sur bitch

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Border Collie.

Han trenger så utrolig mye, som vi ikke kan gi han, og jeg synes synd i hunden, absolutt, for han skulle ikke trengt og være her, derfor syns jeg det igrunn er greit at jeg har noe håndfast og skylde på :o)

Skrevet

Dere burde prøve Petal Cleanse, det er noe man tar på hunden som fjerner det som gir allergisk reaksjon. Meeen..... hvis det er sånn at du egentlig ikke vil ha hunden så burde dere snakke mer sammen om det. Jeg er en av de som ikke kunne tenkt meg et liv uten hund så jeg forstår samboeren din godt.:-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Skrullemor :

Forstår godt at han ikke vil kvitte seg med hunden altså! Men, om det skjer, så er det svigerinna mi og hennes sambo som får han, så han blir jo absolutt ikke borte fra oss.

Iom at han er den rasen han er, og trenger så mye som en bc trenger, så synes jeg synd på han, og jeg synes at sambo burde innse at han kanskje har det bedre andre steder. Hvis du elsker noen, sett dem fri...?

Skrevet

Husk på at Border Collie er en arbeidshund, kan bli utrolig vanskelige å ha i hus hvis den ikke får bruke instinktene sine...hver dag!! ofte de begynner å gjete alt mulig annet hvis ikke. Dere kunne ikke prøve å omplassere den da og heller skaffe en allergivennlig hund siden samboeren gjerne vil ha hund.

PS: Etter MIN mening fortjener alle barn å vokse opp med hund(he..he=))

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Dette vet jeg, mog det var sambo, men han gjør ikke noe med det.

Han får tur på morgen og kveld, men trenger MYE mye mer! Dessuten går dette utover oss nå, og kjenenr jeg blir litt grinete av det...

nei, skal snakke med han etterpå, får tro det løser seg

Skrevet

og skrullemor: alle barn har rett til å vokse opp i et hjem hvor de kan puste

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...