trebarnsmammaen Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Hei! Jeg er en av de heldige der ammingen har gått knirkefritt helt fra starten. Men nå begynner det å bli mer og mer utfordrende. Min lille snupp har glupsket i seg maten tidligere, men nå vrir hun seg ofte unna etter et par sugetak. Jeg prøver å lure og lokke, legger melk på munnen (det hjelper litt), men da suger hun ofte bare litt før det er samme "markinga" igjen. Flaske tar hun, da. Har noen opplevd tilsvarende? Vil jo gjerne amme litt til, har bare så vidt begynt med grøt, men kan jo ikke sulte lillemor heller, hvis dette fortsetter. (har vel vært sånn mer eller mindre i en uke nå. Ikke ved hvert måltid, da. Hun spiser godt (dvs roer seg ved puppen) hver morgen rundt sju og kanskje et-to ganger til i løpet av dagen. Tips til forbedring/erfaringer mottas med takk!:-)
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Tror dette er ganske vanlig, at babyer har litt puppenekt i perioder fra de er en 5-6 måneder gamle. I hvertfall har alle mine 3 hatt det. Mini er nå 7 mnd og har styrt lit slik du beskriver en stund nå, men de siste dagene har han plutselig kost seg med puppen igjen. Han spiser mye fast føde nå da, så jeg ammer ham bare 3-4 ganger for dagen for tiden. Det går seg sikkert til skal du se :-)
trebarnsmammaen Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2008 ...det er godt å høre at det sikkert blir bedre... Men i de puppenekt-periodene, gav du mme da?
trebarnsmammaen Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2008 ...andre med erfaringer?
mommytil2gutter Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Vi opplever det samme ja. Lillegutt er 5,5 måneder men har hatt perioder med puppenekt siden han var 2 måneder. Det er kjempeslitsomt. Jeg har ikke gitt tillegg og det som hjelper her er: 1. Amme på et mørkt rom uten for mye stimuli. Dette fungerer hos oss bare rett før han skal hvile på dagen eller legge seg på kvelden. 2. Da han var rundt 3 måneder så kunne jeg amme han i seng og det hjalp. Fungerer ikke nå da. 3. Amme oftere så han får flere små slurker gjennom dagen. eller... 4. Amme sjeldenere så han blir skikkelig sulten mellom måltidene. Nå tror jeg han har blitt veldig effektiv i ammingen. Selv om han spiser bare et par minnutter om gangen så gulper han og har nok tissebleier allikevel....Så kanskje det er sant for dere og??? Vi har begynt med litt grøt og smaksprøver av annen mat men han er ikke så interessert...:-( Er lei av dette styret ja.... Vi skal på kontroll på torsdag så jeg skal høre med hs om hva vi bør gjøre videre... Lykke til du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå