Gå til innhold

disse barnevognene man kan feste bilstolen på..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det lurt å ha en sånn? tenkte på en ting ang de.. dem sier jo gjerne at barnet ikke skal sitte så lenge i bilen når de er små.. å hvis jeg da skal ha bilstolen i vogna liksom.. da blir jo barnet sittende enda lengre i bilstolen..?

eller tenker jeg helt feil nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen kan d gjerne være lurt...f.eks hvis man har eldre barn som man skal følge i bhg etc, og dersom småen sover i bilstolen kan d være greit å bare kjøre bilstolen inn i bhg ved henting og levering...

Eller hvis man bare skal en kjapp tur inn på butikken...

Men er enig m deg, må ikke brukes for mye da, f.eks hvis man skal gå en stund inne på et kjøpesenter..da har barnet mye bedre av å ligge i vognen eller bli båret i div. bæreutstyr...

Skrevet

ja for de bilstolvognene gjør vel slik at barnet sitter litt ikke sant? de ligger ikke?

Skrevet

jg synes det ser helt merkelig ut å trille rundt på et shoppingsenter en en liten baby i bilsete?! med hjul..kan umulig være bra for babyens hode

Skrevet

De sitter i det ja, er ikke mye ligging..

Skrevet

Det finns små og store babyer da:-) Disse bilstolene kan jo brukes til babyen er 13 kg. En baby på 6-7-8-9-10 mnd kan vel ligge i bilstolen på butikkrunde en halvtime:-) De sitter jo lengre i de på biltur ofte:-P

Skrevet

Vi brukte dette setet helt til snuppa var 9 mnd, og det var kjempepraktisk å bare ta med understellet til vogna og kneppe på bilsetet når vi f.eks skulle handle eller en liten tur i kjøpesenter etc. Veldig greit når hun sovnet i bilen, da bare lirket vi setet ut og satt på vogna og hun sov videre :o)

Skrevet

Men når det er sagt, så må det være litt upraktisk når de våkner, for da pleier jo ikke så store barn å finne seg i å ligge bakover... Jeg ser for meg at det er praktisk når man kjører et kort stykke og skulle bare ha vært innom en liten tur et sted og babyen har sovnet og kommer til å våkne hvis den blir flytta. Jeg har ofte måttet droppe små ærender pga det, eller bært meg ihel med bilstolen på arma. Jeg ser forresten mange med bilstolen i handlevogner også.

Men timesvis på kjøpesenter med liten baby i bilstol er jeg enig i ikke høres så sunt ut...

Skrevet

Sitter og sitter liksom... de ligger mer enn de sitter, kommer vel litt an på stolen, men vi hadde maxi cosi setet som han lå i vil jeg si. Meeen når det er sagt skal de jo ikke ligge for lenge ad gangen da. Vi var alltid veldig nøye på dette, spesielt til han var litt sterkere i ryggen. Da han var 0-3 mnd gml tror jeg sjelden han lå mer enn 30 min i setet sitt ad gangen, knapt nok det. Og ikke hver dag (jeg var hysterisk:)

Vi hadde enormt mye glede av å kunne feste setet på vognen! Ikke i starten, men da han ble eldre (5-9 mnd gml.) En gang sov han seg til og med igjennom ikea:) Sovnet i bilen på vei dit, sov i 45 min mens jeg handlet og sov seg igjennom kassene og over i bilen og hjem:) Da var han 8 mnd gml og lå i setet i nesten 2 timer. Utrolig godt å slippe å vekke ham. Helt genialt på shoppingturer (vel å merke hvis de ikke er for lange da!)

Man viser vel sjønn liksom. Vår helsesøster sa alltid at så lenge de sover og er rolige er det ikke noe poeng i å stoppe midt i bilturen for at de ikke skal være i stolen for lenge, blir jo bare mer uro for dem.

Jeg skal ha samme opplegget med nr 2 nå, men kommer nok ikke til å bruke det så mye i starten, må bli litt sterk i kroppen sin først:)

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

Kan virkelig anbefales hvis du har en baby som ikke sover særlig mye ute på tur og som liker å se seg rundt. Sikkert ikke anbefalt av mamma ekspertene i Norge, men er det mest vanlige man ser i andre land. Bilstolene for de aller minste har jo bare litt helling i ryggen og skader ikke. Skjønner ikke at disse travel systemene er mere populære i norge de er kjempelure. Når jeg var hjemme sist, så så jeg store babyer som både sitter og sikkert står selv, men som lå eller satt i dypvognene sine enda. Det virket mer ulogisk enn en helt liten en som sitter litt i et bilsete og ser seg rundt og koser seg

Skrevet

Vi kunne ikke vært det foruten, men bruker det når vi henter i bhg da. Har regntrekk som vi bruker når det blåser eller regner.

I tillegg har vi bag som kan festes på det samme understellet - og den bruker vi på senter etc. Genialt - da får han ligg flatt og sove godt.

Har easywalker classic med maxi cosi stol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...