vekt85 Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Tips til kake jeg kan bake til tulla på 1årsdagen? gjerne en med ikke for mye sukker eller noe annet som kan erstatte kake? skal ha selskap med besteforeldre.
firemerkersmør Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Vanlig kake fungere bra også på 1 års dag.
vekt85 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2008 Ja, men så mye sukker i vanlige kaker, iallefall de jeg kjenner til, å hadde jo vært stas om jentungen fikk spise noe som var på bordet siden det er hennes bursdag...
wirre;o) Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 har hun diabetes? siden hun ikke kan kline litt med ett sukkerholdig kakestykke en dag i året? nå tar det av! ellers kan du jo lage vaffelkake som er diabetesvennlig. ha i kunstig sukker istedetfor vanlig og stek i vei. Du kan også lage krem med det kunstige sukkeret. *sur kjerring med syk unge i dag*
grå :) Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 hvam ed å bake ett eller annet av gjærdeig da? feks med vaniljekrem eller noe sånt?
vekt85 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. januar 2008 Mente det ikke slik, kan jo være sukker, men de fleste kakene jeg kan lage er det veldig mye sukker i, å det synes jeg er litt dumt, siden selskapet bare er få timer før hun skal legge seg og hun aldri har fått særlig suker, vil jo sikkert ikke sove så godt da. Tenkte noen hadde oppskrift eller ide som ikke var proppfull av sukker. Å ja, i det siste halvåret har 3 av mine nærmeste fått diagnosen diabetes 2 (foreldre og besteforeldre), så vil prøve å begrense sukkerforbruket, for hele familien, men total avhold er ikke nødvendig etter min mening. Kunstig sukker er jeg skeptisk til nå som ho e så lita..
vekt85 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. januar 2008 En lett Gjærdeig med vaniljekrem var lurt, kan pynte med frukt. vafler kan jeg selvfølgelig også lage, da kan jeg røre noe godt syltetøy av bær jeg har i frysern. Tusen takk for ideer:)
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 18. januar 2008 #9 Skrevet 18. januar 2008 du kan bruke fruktose i stedenfor sukker, det er ikke kunstig ) jeg har laget denne kaka med fruktose, og den ble like god (men kanskje ikke veldig barnevennlig... jenta mi spiser den da... ) den blir veldig mørk. Devils Foodcake bolle 1: - 1,5 dl kakaopulver - 2,5 dl kokende vann - 1 plate mørk kokesjokolade bolle 2: - 4 dl mel - 1 ts natron (ikke bruk hornsalt, da blir kaka luktende vondt!!!) - 0,5 ts bakepuver - 0,5 ts salt bolle 3: - 8 ss mykt smør - 3 dl sukker (vispes) - 2 store egg - 2 ts vaniljesukker * bland bolle tre godt med mixmaster. det andre skal vekselsvis oppi, først det tørre (bolle 2), så det våte (bolle 1). du skal også avslutte med det tørre. (4 ganger med det tørre, 3 ganger med det våte) bak i smurt form, 200 grader i 30-45 min. glasur: - melis - smør ( ca like mye av hver) vispes til det ikke er noen klumper - 1 pakke philadelphiaost - vaniljesukker * glasuren må du bare smake til hvordan du liker den i forhold til ostesmaken. har ingen mål på hvor mye av hver. * ett lag med glasur inni, og utenpå hele kaka. vil du ha mange glasurlag, kan du jo lage to kaker som du deler på midten,og har alt oppå hverandre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå