Gå til innhold

opprette bankkonto til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange som har opprettet egen bankkonto til babyen? (Så tråden ang hvor mye man setter inn..) Har ikke gjort det enda, men litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Må vel vente på personnr kanskje før jeg kan opprette konto i babyens navn? Og så kan det vel stå at vi kan disponere kontoen? Eller bruker dere bare en konto i deres eget navn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn har ikke egne konto, men familie har etterlyst det.

Man begynner jo ikke å spare før man har en konto. Mine foreldre vil også gjerne sette noe inn i forbindelse med bursdager.

I postbanken har de barnas trygghetskonto - den gir gratis forsikring.

Skrevet

Jeg opprettet konto til han etter dåpen da han fikk endel penger. Fikk penger til jul også, så satte jo også de pengene inn.

Oppga fødselsnr. hans, ja, så hvis du ikke har fått det enda så må du sikkert vente litt.

Skrevet

Men du må passe litt på, for om det blir mer enn 80 000 eller noe der (husker ikke helt beløpet) har du ikke lenger rett til å disponere pengene, da blir det overformynderiet som sitter på de til poden er 18 år! Det kan jo være uheldig, derfor vil jeg heller opprette en egen sparekonto til barna i mitt eget navn.

Skrevet

Chiquita har eigen konto, oppretta det etter dåpen. (Då hadde vi jo fått personnummer og slikt)

Både eg og meksikanaren disponerer kontoen, og den kjem opp i nettbanken min. Om vi skulle vere så flinke å spare at ho skulle ha over 80.000 på konto så gjer det då ingen ting om ikkje vi disponerer kontoen. Det er hennar pengar uansett :)

Skrevet

vi opprettet junior konto i banken til jenta vår da vi fikk personnummeret hennes. Der går barnetrygden inn og evt pengergaver som ho får ved jul,bursdager osv. vi disponerer kontoen.

Skrevet

har egen sparekonto i sparebanken.

labb&line klubben. . .

der setter vi inn finnmarkstillegget på barnetrygda inn hver måned.

Det er på 300kr. . .

å pengegaver til bursdager og jul. . .

Skrevet

Vi opprettet konto rett etter dåpen.

Har gjort det så jeg og samboeren dispoonerer den hver for oss, men vi skal jo ikke bruke av den uten til store ting uansett.

Om vi går over grensa for overformynderiet får det bare være, det er hans penger uansett.

Skrevet

har faktisk ikke tenkt på dette enda....vi trenger barnetrygden til å kjøpe ting til snuppa....hvis så kommer vi til å klare å spare noe så bare setter vi det av på en sparekonto vi disp. på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...