Gå til innhold

Barnesykdommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er man garantert å ikke få vannkopper hvis man har hatt det som barn? Jeg har hatt det. Det er den eneste barnesykdommen jeg er sikker på at jeg har hatt selv om den var mild. Men mamma sier det er det jeg hadde. Broren min hadde det samtidig, og det gikk da. Er vaksinert mot røde hunder og meslinger tror jeg. Iallefall denne MMR vaksinen eller hva den heter. Kan jeg likevel få disse sykdommene? Grunnen til at jeg lurer litt er at jeg så på vaksinasjonskortet mitt at jeg er vaksinert mot kikhoste opptil flere ganger i løpet av barndommen, men dette fikk jeg for to år siden likevel. Er det sånn at denne vaksinen ikke holder så lenge?

Var inne og leste på min side nå, og tema for uke 22 var hold deg unna virus sykdommer. Trodde ikke det var så farlig nå når jeg har kommet så langt da. Men vil jo selvfølgelig ikke oppsøke dette. Men litt vanskelig og da. Omgås jo folk da. Kan jo ikke isolere seg heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan få alle barensykdommer fler ganger uansett vaksinering eller om man har hatt de før. Men det hører til sjeldenheten!

Den barnesykdommen man derimot skal være svært forsiktig med og som KAN være svært farlig for foster er Den femte barnesykdommen... Den har det vært en artikkel om her inne på BIM så den kan letes opp her:)

Det er viktig å vært obs når man går gravid, men man skal leve og ikke være hysterisk heller! Vanlig god hygiene og om man passer seg litt kommer man langt med:))

Skrevet

Om du ikke har antivirus mot røde hunder er dette veldig farlig når du er gravid. Legen din tok en prøve av deg anngående dette på første kontroll så du burde ha fått svar på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...