Gå til innhold

Plutselig liker jeg ikke navnet vi hadde bestemt lengre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er det lov? Har snakket med babyen i magen og kalt henne dette lenge. Det tok lang tid å finne et navn, og vi var helt sikker på at dette likte vi begge to. Så begynner jeg å tvile... Måtte si det til mannen min i går, og jeg hadde gruet meg masse til det, men heldigvis forstod han problemet. Jeg fant plutselig ut at navnet var mellomnavnet til barnet til min manns eks (som er et troll som har ødelagt veldig mye for han, han sier det ikke gjør noe for han, men vet ikke om det er fordi jeg synes det navnet var så fint når vi fant det og ikke fant ut at hun het det samme før flere måneder etter, at han sier det er greit), så begynte det ei jente i barnehagen til dattera vår som heter nesten det samme, og hun har en grusom oppførsel, men det toppet seg etter en psykisk knekk på mandag, hvor jeg bare var sint på babyen og hvorfor hun ikke kunne komme ut... stakkars lille vennen! Synes jo det blir vanskelig å innstille seg på et annet navn, men tror jeg kommer til å angre hvis ikke vi bytter også... Angrer på at vi har sagt det til så mange allerede, men det får vi bare ta når det kommer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart det er lov..Vi har vært innom en del navn..Vet ikke kjønnet heller vi da men..he he..Det er kun dere som kan bestemme det..Har full forståelse for at du ikke ønsker det først bestemte navnet etter alle de negative asosiasjonene du nå har til navnet..Lykke til ;-)

Skrevet

vi hadde bestemt oss for navn på datteren vår, hun skulle hete Dyveke... men i tiden fr fødselen begynte jeg å tvile litt på om jeg ville hun skulle hete det, da hadde vi omtalt henne som dyveke i 5 mnd...

når hun ble født så så vi begge to at hun ikke kunne hete Dyveke.. det var bare helt feil... pappan ble da sittende å se på datteren sin en times tid før han sa "jeg tror hun heter Emma".. og da jeg fikk henne til meg ¨så jeg også at hun het Emma... var litt rart... har hørt at man ikke alltid vet hva barnet hete før det er født, men har ikke trodd på det... men i vårt tilfelle stemte det....

Skrevet

Når du ser babyen gfor første gang, så ser du om navnet passer eller ikke. Snodig, men slik følte vi det, og hørt mange si det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...