Marthe_sin_mamma Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Heisann! Er i en litt vrien situasjon.Jeg og sambo har gått fra hverandre. Vi har ei jente på 2,5 år. Jeg jobber døgnvakt- en uke på med en uke fri. Jeg ønsker meg ned i stilling for å slippe å ha jenta mi så masse borte fra meg,og fordi det er vanskelig å finne barnevakt i helgene. tenker jeg skal søke permisjon fra helgejobbingen.Og det jeg da lurer på er om noen vet hva man har krav på som alenemor, og om det er en sjangse for å få dekt tapt arbeidsinntekt på trygdekontoret for det jeg må ned i stilling? Håper noen vet....
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Ang jobb vet jeg ikke. Her er det du får som alenemor: Overgangsstønad: 10300 Barnetrygd: 2600 Kontantstøtte: 3300 I tillegg til barnebidrag, men det blir vel egne beregninger. Du får 60% støtte til tilsyn av barnet hvis det blir passet på, dagmamma/bhg. Håper det var til noe hjelp!
Marthe_sin_mamma Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2008 Ok..kanskje jeg får litt overgangstønad da...for det jeg ikke jobber. Mener ei venninne av meg får litt overgangsstønad å jobber litt. Synes hele søknadssystemet er vanskelig. takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå