Mininni Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Må bare få ut litt irritasjon! Har vært på HM og Zara i forsøkt å finne noen OK klær jeg kan bruke. Syntes det har vært veldig utplukket når jeg har vært der, og nå tror jeg at jeg skjønner hvorfor: På H&M sto jeg i mammaavdelingen da det kom to sånne tenårings-bimboer bort og bladde gjennom klærne,og hun ene la ut overfor hun andre om ditt og datt hun hadde kjøpt som var mammaklær. Hormonell og irritert som man jo ofte er har jeg ikke generelt høy toleransegrense for tenåringsbimboer, men når de i tillegg står og snapper de FÅ klærne som passer meg rett foran nesen min (bokstavelig talt), der jeg står med stor mage, da blir jeg virkelig irritert! Selvsagt kan ikke butikken nekte de som ikke kan dokumentere graviditeten å kjøpe mammaklær, men..... På Zara er mammaklærne så dårlig merket at da jeg sto der (hvor det var enda mer utplukket) kom det stadig åpenbart ikke-gravide bort og tok med seg klær for å prøve. Etter H&M-opplevelsen var jeg da såpass lei at jeg faktisk påpekte overfor et par at dette var mammaklær, og det hadde de ikke sett. Men resultatet er uansett at det for oss som faktisk ikke kommer inn i andre klær, så blir det enda vanskeligere å finne noe å kjøpe! Synes i alle fall Zara burde merke mammaavdelingen bedre, så vi i større grad får "ha den i fred". Disse bimboene som "stjeler" klærne våre får ikke butikkene gjort noe med..og det er vel å gå for langt å si i fra til disse jentene? Jeg sa ikke noe, men var sterkt fristet....
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Herregud a!! Folk må da få lov til og kjøpe mamma klær hvis de vil, selv om de kanskje ikke er gravide... Vi gravide har ikke no førsterett bare fordi vi har mage. Nei vet du hva..
bringebærjenta-4.jenta Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Enig med HI. Hvorfor iallverden trenger de å kjøpe opp de få plaggene som er tilpasset oss med mage. Det fins nok av "vanlige" klær til de.
ikke akkurat struttepupp! Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 synes folk burde få kjøpe de klærne de vil- gravid eller ikke!! Noen kjøper til og med klær på herreavdelinger, å det er da ingen som kan nekte dem det-selv om de åpenbart ikke er i besittelse av det som kjennetegner en mann;-) Selv er jeg ingen sylfilde, men har til dd ikke kjøpt et eneste gravideplagg. Finner klær jeg kan bruke under graviditeten på alt fra B Yong til Lindex.
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 For øyeblikket synes jeg det henger "mammaklær" i alle butikker jeg. Snittet er slik at det passer de fleste gravide også(jeg er stor jente og mye passer også på meg). Men de nedre delene(bukser og skjørt) burde vi få ha for oss selv, for slike finnes ikke i andre avd/butikker. Men at de kan merke avd sine litt bedre, burde være en enkel sak... Jeg er såpass heldig at butikken jeg jobber i har klær som passer meg fremdeles ;o) Har brukt mange av jobbeklærne mine hele svangerskapet, men har også benyttet meg av H&M fordi også jeg ville ha noe nytt ;o)
Mininni Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. januar 2008 Da er du heldig...jeg er så lang i overkroppen og magen sitter så lavt at jeg faktisk kan bruke lite av det som i utgangspunktet burde passe av "vanlige" klær - det blir for kort eller "utstående" som regel. Og bukser/skjørt er jo helt uaktuelt å få på seg noe annet. Også bukser og skjørt kjøpes overraskende nok også av ikke-gravide. Jeg har en jobb der er må å ha en ganske oppdresset stil, så jeg kan ikke gå rundt i joggebukser og jeans hele tiden. Selvfølgelig kan vi ikke nekte dem å kjøpe det - men det er nå unektelig litt ergerlig når de har så mye mer å velge mellom i utgangspunktet. Men jeg får kanskje være takknemmelig for at det i alle fall ikke lenger er sånn at det eneste gravide kunne gåmed var snekkerbukser.. *grøss*
ikke akkurat struttepupp! Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 men at det finnes utrolig lite mamma-klær i butikkene, det skal være sikkert og visst!! Kanskje det er noen kremmere her ute som snapper opp ideen;-)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #8 Skrevet 18. januar 2008 Eg blir kvalmen! Alt d går ann å irritere seg over! stakkar mennen deres!
snuppelura_jente3 Skrevet 18. januar 2008 #9 Skrevet 18. januar 2008 hehe ) Her er det vel heller snakk om tilbud / etterspørsel som ikke harmoniserer... Det er vel kanskje ikke kundens ansvar å påse at det er nok klær igjen til andre når man kjøper noe? Her burde jo heller butikken sørge for å merke området tydelig, slik at man vet man kjøper mammaklær. I tillegg er det vel faktisk også butikkens ansvar å sørge for at det er nok klær på lager... Her har man masse statistikk på hvor mye man selger av de ulike plaggene, og det burde ikke være noe problem å tilpasse beholdningen. Problemet er vel snarere at det koster å holde lager, og mange butikker velger derfor å ha for lite varer (typisk Elkjøp) for å ikke risikere å sitte igjen med overskuddsvarer og ekstra lagerkostnad...dessverre.. Jeg må nok si meg enig med de fleste her... Varene er tilgjengelige for alle og ikke reservert for gravide.. Det er heller butikkens ansvar å sørge for match mellom tilbud/etterspørsel..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #10 Skrevet 18. januar 2008 Kva er det som er så håplaust med å irritera seg over dette når ein har problem med å finna klede som passar? At du Anonym 1506 blir kvalm over kva andre plagast med gjer at eg synest meir synd i mannen din, for då skal det tydeleg ikke mykje til....
Mininni Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. januar 2008 Okei da... jeg gir meg Ble bare så frustrert over aldri å finne noe som passer lenger - det var mye enklere tidligere i graviditeten før magen ble så stor og jeg kunne bruke mye vanlige klær
snuppelura_jente3 Skrevet 18. januar 2008 #12 Skrevet 18. januar 2008 Den frustrasjonen forstår jeg bedre ) Uansett... var sikkert godt å blåse ut litt.. Sliter med å finne klær som passer jeg også.. trodde jeg hadde mye store klær jeg, så jeg skulle slippe å shoppe så altfor mye... men neida.. Og vi drar 14 dager til Thailand om en uke ) Men har vel ingen kjoler / shortser og svært få topper som passer ( Usikker på hvor jeg nå skal finne sommertøy for gravide som passer... Kan være at det ikke er noe problem...har jo ikke vært å lett enda.. men regner med at det kan bli en utfordring )
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #13 Skrevet 18. januar 2008 På hm så får de inn plaggene igjen etter 4 dager ca, det kalles call-off... klær som er solgt kommer til butikken igjen så leng hovedlageret har igjen! Dette fordi hm-butikkene ikke har stort nok lager selv. De får call-off man-tir-tor-fre. Så da kommer de fleste klærne tilbake i butikken!! Synes dette ikke er noe å være sint for.... skal vi la vær å kjøpe de ordinære klærne da?? siden vi er gravide og har en egen avdeling??? Er enig med noen som nevnte at det henger jo klær i gravid snitt over alt i alle butikker....
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #14 Skrevet 18. januar 2008 HÆH HAR ZARA MAMMAKLÆR???? Og det får jeg vite nå i uke 35? Søren. Ja ja
Plopp Skrevet 18. januar 2008 #15 Skrevet 18. januar 2008 Kanske de är gravida men har inte fått mage än? Tycker inte heller det var något att irritera sej över nej... Men jag ska inte säg för mycket med tanke på alla konstigheter jag irriterar mej på för tiden.... ;-)
klumpen og gullet Skrevet 18. januar 2008 #16 Skrevet 18. januar 2008 Jeg syns dette må sees på som bare positivt jeg da! Jo flere som kjøper "gravid-klær", dvs større etterspørsel, jo mer klær vil butikkene ta inn/produsere. Dessuten er det jo som mange sier mye vanlige klær vi gravide kan bruke om dagen. =)
tiltiderensom Skrevet 18. januar 2008 #18 Skrevet 18. januar 2008 Forstår din frustrasjon, men det er vel heller butikkene/motebransjen sin feil at det er så dårlig utvalg av mamma klär der ute....
Erisa* Skrevet 18. januar 2008 #19 Skrevet 18. januar 2008 Helt enig i at det er fortvilende når det er dårlig utvalg av mammaklær i butikkene, men det er da virkelig BUTIKKEN sitt ansvar, og ikke ikke-gravide jenter sin feil! Det er butikkene som må ta inn flere klær hvis de selger mye, de kan jo ikke nekte noen å kjøpe mammaklær! Hva vet forresten vi om de jentene som går der og snoker er tidlig gravide og kjøper seg klær litt før magen kommer? Du vet, det går an å være gravid selv om man bare er 16 år...
Davids mamma Skrevet 19. januar 2008 #20 Skrevet 19. januar 2008 Det er jo bare bra om flere enn gravide kjøper mammaklær, fordi da blir markedet større og vi får på sikt større utvalg. Ok, det er på lengre sikt og vil ikke hjelpe deg mens du står i butikken, men på lengre sikt er det altså bare positivt! Jeg syns forøvrig mammaklærne er helt håpløse og bruker fortsatt mange av mine vanlige klær, jeg kommer virkelig ikke til å kjøpe mammaklær når jeg ikke må lenger! Kan ikke vente med å få tilbake kroppen og hele garderoben min:-)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #21 Skrevet 19. januar 2008 Jeg har kjøpt noen mammabukser og det er det jeg bruker av mammaklær. Kjøpte også en mammagenser i H&M men den bare kastet jeg rett i søppel en dag, fordi den klødde so vanvittig mye. (og jeg klør litt allerede uten denne genseren:) I en gravidebutikk på Majorstuen kjøpte jeg en top for 400 kroner og angrer det også. Først prøvde jeg størrelse S fordi det er det jeg vanligvis bruker, men den var veeeldig trang. Siden jeg likte plagget så godt men hadde ikke tid til å prøve mer så tok jeg bare str L og bare kjøpte den, tenkte at L må jo holde! Og ble så skuffet da jeg oppdaget hjemme at jeg ikke merket noe særlig forskjll, stoffet var veldig stiv. Så handlet jeg i KappAhl en dag og fant flere overdeler som passet så fint selv om de ikke var designet for gravide. To gensere lange nok til å dekke magen, gikk opp en størrelse bare. Er veldig fornøyd - klør ikke og er behagelige å ha på. Også har jeg funnet noen fine overdeler i Noa Noa. Så - for min del kan ikkegravide handle i mammaavdelinger så mye de vil:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå