Gå til innhold

Vasker dere alt 2 ganger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om dere vasker nye fleecpledd, dundyner og dresser 2 ganger?

Eller er det bare det som er rett på huden til bebin som bør vaskes 2 ganger? ( dynetrekk og klær )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste jeg vasker to ganger er laken og dynetrekk.

Skrevet

Jeg har vasket alt bare en gang, dyna og puta har jeg bare lufta, men trekkene er selvfølgelig vasket..

Hvorfor skal det vaskes to ganger? er det veldig viktig?

Skrevet

Høres en smule manisk ut for meg..Klart klær som skal rett på kroppen som er nytt eller har ligget på loft og i kjeller vasker man før det tas i bruk men det får da holde med en gang..Vasker ikke nye kjøredresser o.l

Skrevet

Vasker brukte klær,sengetøy etc 1 gang. . . Utedresser å sånn vaskes ikke. . . . Dyner har jeg vaska en gang,da de er lånt av Søstra mi . . . Vaske ting to ganger er ikk nødvenig.

Skrevet

nei,det gjør jeg ikke...vasker alt 1 gang på 30-40 grader :o) det holder i massevis!

Skrevet

Jeg har vasket alt engang, klær som sengetøy.

Sengetøy også engang, men med ekstra skylling.

Dyne og pute som er nytt har jeg kun luftet

Kun det som skal være inntill kroppen har jeg vasket, heller ikke ytterklær og dress og sann. Synes også det høres manisk ut og gjøre det to ganger, men hvis du vil det er det bare å vaske ivei hvor mange ganger du orker for meg (men kan ikke tro det er nødvendig) Ville du gjort det med klær til deg selv, sengetøy til deg selv??

Skrevet

Har tenkt å vaske sengestøy og stellehånduker 2 ganger, men vet jo ikke om det er supernødvendig da... Men på noen nye laken og sengetøy som jeg har kjøpt, anbefaler de at det første gang vaskes 2 ganger pga noen stoffer... Men tror ikke man skal være helt maniske da... jeg synes nå ikke det er så tungt å trykke på "on" knappen en gang til på vaskemaskinen for å være sikker..

:-)

Skrevet

Takk for alle svar =0)

Har bare lest at andre har vasket det 2 ganger og lurte selv på hvor nødvendig det var.

Skrevet

Manisk eller ikke manisk, det er vel ikke noe poeng å karakterisere andre som det...

På sengetøyet står det at man bør vaske det to ganger, derfor har jeg gjort det. Enkelt og greit.

Skrevet

Hm jeg kikka på sengesettene her før jeg vasket de og det stod ingenting om vask 2 ganger der. Og om det står på, så er det ikke manisk å gjøre det :)

Dog har jeg selv ikke gjort det. Sengetøyet, sengekant og klær er vasket, men ikke ytterdressen da. Vognposen med skinnet er godt utluftet, skinnet til senga også og dyner har ligget ute i mange kuldegrader!

Er så koselig å henge opp de små klærne, har ikke tatt alt for jeg vil ha muligheten til å bytte det (er redd han er for lang hehe). Men har nok til sykehuset og litt etterpå. HM er ikke langt unna uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...