Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 kommer dere til å amme eller ikke, og hvorfor???
mamma`n til nurk Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Har jeg melk og klarer å amme, så gjør jeg selvsagt det. For det første fordi morsmelk er det beste for barnet, og for det andre så er det gratis mat til barnet, og for det tredje så slipper jeg å tenke på å måtte vaske/sterilisere flasker, passe på at det er nok mm-erstatning i huset til enhver tid, og det er enklere å mate ungen, da maten er meg overalt, og har alltid rett temperatur.
BlåklokkaVest Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Ja, jeg skal amme. Synes det er kjempekos å kunne amme. Barnet har jo stor nytte av den også. Mine barn fikk veldig treg mage av morsmelkerstatning, så jeg vil unngå den lengst mulig før de er 4 mnd (etter den alder gikk det bedre). Praktisk er det også! Maten er jo ferdig oppvarmet i beholderen :-) Måtte begynne med flaske når guttene var rundt 2 mnd, og det synes jeg var mye arbeid med i forhold til å amme. Håper derfor å slippe flasken nå. Men.....måtte til med flaske til begge guttene når de var på den alderen (hadde ikke nok selv), så det kan jo skje igjen..... Mine gutter har vært på den måten at har de først fått 1-2 flasker om dagen, så tar det ikke lange tiden før de nekter å ta puppen. Første gangen prøvde jeg i det lengste å få barnet til å ta puppen, men det førte bare til masse frustrasjon, usikkerhet og tårer hos oss begge. Så med andremann lot jeg bare barnet bestemme, og det var mye bedre. Pumpet meg med begge to, slik at de fikk morsmelk til de var 6 mnd.
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 så sant alt går bra,skal jeg amme.syns det er utrolig koselig,& veldig lettvindt den første tiden når bebisen skal ha sine nattmåltider ) det er jo liksom noe helt spesielt & kunne amme barnet sitt syns nå jeg )
***lilli*** Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Eg skal amme. Det er så koseleg, og eg gler meg! Dessutan er det utruleg praktisk, og godt for barnet. Eg seier absolutt ikkje at ein skal amme for ein kvar pris, men når det ligg tilrette for det kunne det ikkje falt meg inn å velje noko anna..
CB-BabyBoy Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Funker det og jeg føler meg vel med det, så kommer jeg nok til å gjøre det. Men er ikke komfortabel med offentlig amming, så vil kjøpe meg et ammesjal tenker jeg. Har snakket endel med JM om dette og vi er enige om at det gagner ingen dersom jeg må presse meg til det, vil kun bli en belastning både for meg og junior. Jeg kommer ikke til å ha et snev av dårlig samvittighet dersom junior må ha flaske uansett grunn; det får være opptil hver enkelt og deres situasjon. Man er overhodet ikke en dårlig mor dersom man ikke ammer selv om mange gjerne fremstiller det sånn.
Kjukka Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 Jeg skulle også ammen, men når ungen din forventer at brystvorten din er 5 cm lang, og blir irritert når hun ikke får tak, så måtte jeg gi opp. Ble altfor mye styr, ikke noe kos i det hele tatt. Så nå pumper jeg meg bare og gir på flaske.
Rebekka og tre vidundere Skrevet 18. januar 2008 #8 Skrevet 18. januar 2008 Amme. Det har fungert fint tidligere, så da håper jeg det gjør det denne gangen også. Billig, praktisk, lettvindt, og koselig. Jeg kommer til å introdusere flaske etter noen uker, bare for å ha den som reserve hvis jeg skal forlate babyen for noen timer. Da kommer jeg til å gi pumpet morsmelk, eller erstatning. Har ammet de to andre til de var ca 9 mnd og det skal jeg prøve denne gangen også.
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 18. januar 2008 #9 Skrevet 18. januar 2008 Jeg har prøvd, men har blitt innmari sår. Brukte mme i to dager, og så prøvde jeg puppen igjen, og da var det ikke like ille. Vil så gjerne få til amminga, så såfremt jeg ikke blir veldig plaget, kommer jeg til å fortsette Er jo sååå kos og lettvint
♥marita&jentene♥ Skrevet 18. januar 2008 #10 Skrevet 18. januar 2008 jeg venter nr.2.skal prøve å amme,men går ikke det så går ikke d.skal ikke presse seg selv til det ytterste.jeg prøvde med nr.1. men fikk bare den brystbetennelsen etter den andre..legen ga meg faktisk forbud mot å amme til slutt,for det var ikke bra hverken for meg eller babyen at jeg var så sliten og nedfor...så dere gjør det dere føler for.
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #11 Skrevet 18. januar 2008 Satser på amming. Men jeg opplevde svangerskapsdepresjon/fødselsdepresjon sist, så vi er meget obs på det denne gangen. Da sa legen at amming får være amming...begynner med medisiner med en gang det er tegn til depresjon denne gangen. Da blir det morsmelkerstatning. Til de som ikke føler for offentlig amming, så vil jeg si at jeg har fått ammesjalet mitt nå og det er kjempefint! )
LadyLuck & Skrevet 18. januar 2008 #12 Skrevet 18. januar 2008 Venter nummer to, og håper på å kunne amme denne gangen. Fikk bare ammet to mnd sist, før den lille gav meg sopp og betennelse, og så hadde han sopp selv, måtte la vær å amme/gi MM i to uker. Og da var det gjort, ville ikke ha hverken pupp eller MM på flaske etter det. Så vet jo at det går med MME, men håper å kunne amme lengst mulig
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #13 Skrevet 18. januar 2008 Får nok ikke muligheten til å amme. Har "innovervendte" brystvorter, og fått beskjed at jeg nok ikke kommer til å kunne amme. Så her blir det MME, men på sykehuset skal vist h*n få vanlig MM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå