Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Er 21 uker nå. Tok noen prøver før nyttår hos gyn, og har endelig fått svar på at jeg har gjærsopp. Hun sa jeg måtte ta en slik vagitorie/stikkpille 100 mg seks kvelder. Prøvde dette, men fikk de aldri skikkelig inn. En gang hadde jeg den inni hele natten selv om jeg kjente den i åpningen. Ventet et par dager med resten av kuren til sambo kom hjem fra sjøen, og fikk han til å sette en slik engangs 500 mg isteden. Tenkte det var greit å bare ta slik engangsbehandling og så smøre i noen dager i tillegg. Så slipper jeg at han må inni der så mye. Har det noe å si? Det står riktignok i bruksanvisningen at jeg skal følge legens anvisning... Blir litt engstelig nå. 500 mg er jo ganske mye på en gang, men får jo samme dosen, bare over lengre tid med de andre også da. Kan vel ikke være skadelig for baby siden det kan kjøpes reseptfritt? Hadde i grunn tenkt å ta en slik engangsdose uansett da. Hjelp, blir litt bekymret nå.
reekleim *fødeklar* Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Jeg har brukt den på 500 i mine tre forrige svangerskap...ingen fare skjedd der. MEN det er viktigt å få den langt nok in. bruk glid hvis du sliter!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Canesten er helt ufarlig når man er gravid. Og den på 500mg er mye enklere, siden det er en engangsbehandling. Den funker jo mye raskere, så man slipper å gå rundt med sopp i så mange dager... Og den er jo reseptfri også. Den hadde jeg valgt!!
Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2008 Ok. Tusen takk for svar. Er jo det som står i reklamen for Canesten på denne siden også, at de anbefaler den engangsdosen med 500 mg. Smører med salven i tilegg siden det står det. Så jeg smurte inn pilla med litt salve før sambo førte den inn. Det må vel være greit det og? Han fikk den iallefall inn, selv om den selvfølgelig knakk i to da. Men begge delene fikk han inn da. Synes også det virker best å bare ta denne engangs, så slipper jeg flere dager med dette inni meg. Er forresten mye bedre allerede. Grunnen til at jeg ble litt ekstra bekymra er at bebis har vært mye roligere inni der etter denne kuren, men det er vel bare tilfeldig? Er 21 uker i dag, så det er jo tidlig enda. Men h*n har stort sett gitt livstegn fra seg hver dag siden jeg begynte å skjønne det var liv.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Husk at du ikke skal ha kremen inne i kjeden da. siden du skriver du brukte salve for å få den inn. Og siden du er 21 uker er det normalt og ikke ha liv hele tia . Inni mellom er det roligere enn andre dager.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Gynekologen min anbefalte å ta 100mg 6 dager etter hverandre, fordi vi som er gravide har veldig lett for å få sopp igjen, og da var det bedre med lengre tids behandling for å bli skikkelig kvitt det... Men for all del; hvis du føler deg bedre har du helt sikkert fått det bort! :-)
Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. januar 2008 Ok. Bruker bare å smøre meg rundt omkring skjedeåpningen med salva, men smurte jo pilla inn med litt ja. Hmh. Ikke lurt eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå