Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei :) jeg er nå i uke 21 og har vel egentlig i noen uker nå hatt smerter som ligner veldig på menssmerter.. de varer ikke så lenge om gangen.. kommer og går hele dagen egenltig.. noen som har det samme eller vet hva det er ? om det er normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det også sånn. Har hatt det hele tiden egentlig. Jeg har mye vondt nederst i magen og utover til begge sidene. Spurte legen om det og han sa at det sannsynligvis var livmora som vokste og strakk seg. Er 19 uker nå.

Skrevet

Hei.

Jeg har hatt det slik siden uke 6 (er nå i uke 12), og legen sier det er helt normalt. Hos meg "stikker" det litt i sidene, og er ofte vondt nederst i magen. Veldig likt menssmerter, ja. Men det er visst bare livmoren og muskulaturen rundt den som trenger å få strukket litt på seg mens det vokser der inne. :-)

Skrevet

heter visst ligamentsmerter og kommer av at når livmoren vokser, så strekker ligamentene (båndene som holder fast livmoren) seg. Fullstendig normalt=)

Skrevet

Samme her, bekymret meg egentlig for det jeg og. Hadde jo mens smerter første ukene av graviditeten.. og det er vanlig. Hadde det første gangen jeg var gravid også. Men nå i uke 22 ville jeg eller forventet vanlige smerter når livmora strakk seg. Ikke mensen smerter liksom. Ubehagelig i grunn.

Skrevet

Hei,

Jeg har hatt mens smerter/murring ved flere anledninger i hele graviditeten. Nå er jeg i uke 26 og kan fremdeles ha dager der jeg kjenner en svak murring. Går som regel over til neste dag...Regner med at det er livmoren som vokser og strekker seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...