Gå til innhold

Lengre kjøreturer utover i svangerskapet?

2x babyline 21.05.08

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har kommet et godt stykke på vei som har erfaring med lange bilturer?

Vi har tenkt oss på vinterferie i slutten av februar, og det regner jeg liksom med går greit - da snakker vi om en 10-timers kjøretur. Da er jeg i uke 27 eller deromkring. Men så spørs det på påska, som er 3-4 uker etterpå - da er planen muligens en 7-timers kjøretur.

Noen som har prøvd?

...ingen av turene må egentlig planlegges så lenge i forveien, så hvis jeg merker at det ikke kjennes så fristende ut, så er det bare å droppe, heldigvis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt jeg kan si er at for meg da vi var på en 2 timers bilkjøring måtte vi ha noen pauser underveis.. (da var jeg i uke 29) Dette fordi babyene presset sånn opp i bibbeina og det ble fryktelig ubehagelig i lengden. Men nå har jeg en mage som er sitter høyt oppe på meg, jeg klarer ikke å sitte oppreist over lang tid i sofaen en gang..

Det er jo ikke sikkert det blir sånn for deg.. Dere vil vel ta pauser underveis da turen er så pass lang går jeg ut i fra. Kanskje det er greit å ta med en pute som du kan bruke som ekstra støtte dersom du skulle bli trøtt i ryggen el.l.

Uansett hva du bestemme deg for, ha en riktig god tur.

Skrevet

jeg har vært på noen lengre kjørerturer.. 2-3 timer.. det har gått fint. men jeg har egentlig ikke inntrykk av at at det er kjøreturen som er problemet... men det å være langt borte eks fjellet. jeg hadde tenkt meg på fjellet i romjulen. var i uke 27-28 da. ble anbefalt å ikke dra av legene.. det fordi det er langt unna hvis det skulle skje noe.. glatte veier! osv.. alltid greit å være i nærheten av lege/sykehus når en har kommet såpass langt i et tv.svangerskap...

Skrevet

Takk for svarene - det er jo et godt poeng at man ikke bør være så langt fra sykehus etterhvert, kanskje... Sånn sett er påskeferien den "verste", både lengst unna sykehus og lengst på vei, så jeg får spørre litt når jeg er på kontroller framover og se an.

Skrevet

ja spør... litt spess. når det er to, er jo et risikosvangerskap.. hadde det vært en og jeg hadde vært før uke 35.. hadde jeg reist hvor som helst..

Skrevet

jeg var på ferie i ca uke 32-33,ca 10 timers kjøretur. . fant ut at uansett hvor jeg befant meg på veien var jeg nærmere sykehus enn jeg var hjemme...17 mil til sykehuset fra oss..søstra mi som er lege anbefalte sterkt støttestrømper når jeg skulle sitte så lenge i ro,pga fare for blodpropp når en er gravid..det rådet fulgte jeg. syntes ikke det var så stort problem med lang kjøretur så sent,men så var vel i grunn formen min rimelig bra til å ha tvillingmage..god tur da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...