ღ cindarella-twinsღ Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Hei.. bare lurer på om dere kjører mye med samboer eller noen??? Jeg kjører kun med kjørelærer og det føles som om jeg aldriiii skal bli ferdig... Har vært blakk i flere mnd nå.. men samboer vil ikke kjøre med meg siden det er glatt og snøføre.. skjønner han jo selsagt...
mamma`n til nurk Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Jeg tok førerkortet i mai. Vi kjøpte bil i februar, og hver gang vi skulle noe sted så var det jeg som kjørte. Uansett vær og vind. Hvis han ikke vil du skal kjøre når det er snø, hva kommer han til å gjøre neste år da? Kjøre deg overalt? Eneste måten man lærer å kjøre på snø/glatta er å KJØRE på snø/glatta. Du gjør jo det med kjørelæreren og, kan du ikke høre med sambo om han vil være med på en kjøretime så han kan se at du klarer det? Takket være øvelseskjøringen vår, tok jeg lappen på 2 mnd fra fra første kjøretime. (begynte i mars-ferdig i mai) Det ble dyrt, men jeg ble i allefall fort ferdig.
Håperpåønskebaby Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Da jeg holdt på, kjørte jeg med mannen min og med far....
sikat Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Kjørte mye med samboer ja. Han var nesten litt motsatt av din sambo da, det bar jeg som måtte kjøre uansett ;p Gjør som sagt over her, ta med deg sambo på en kjøretime om mulig(bare snakk med kjørelærer så ordenr det seg sikkert), slik at han kanskje blir litt tryggere på deg og kan få med seg noen tips fra kjørelærern din om hva du må trene mer på. Fikk faktisk kjørt såpass mye med sambo at lappen kom på totalt 17000(inkl alt, også avgiftene til teori, oppkjøring ol.). Mye penger, men tør ikke tenke på hva jeg måtte ha brukt om jeg ikke hadde hatt mulighet til å kjøre med sambo!
ღ cindarella-twinsღ Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2008 Jess... i know... var det kjørelærer sa.. at jeg kunne kjøre til butikken etc.. men når han ikke tør så tør han jo ikke.. kan ikke tvinge han heller... huff huff.. jajaja.. får håpe snøen smelter snart og i mellom tiden får bare betale jeg da.. har holdt på siden september jeg.. dvs 4mnd... ohh looord.. jajaa... så lenge jeg har lappen før mai så skal jeg ikke si noe.. da har jo gutten vår kommet...
ღ cindarella-twinsღ Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. januar 2008 mmhmm.. jeg har betalt 25000 inkl aaalt av det obligatoriske og 22 kjøretimer.. men er jo ikke ferdig med kjøretimene enda å kan jo stryke på oppkjøringa.. men blir iallefall 30.000.. kjenner at det "koker" litt i meg siden samboer ikke vil.. meeen kan jo ikke tvinge han så da får det vell bare være sånn.. han er ganske så sta også... jejejee.. nei jeg er nok i mål snart forhåååpentligvis..har ikke startet på det obligatoriske men skal på glattkjøring nå på tirsdag så da håper jeg det går fort videre... jejeje.. skal gå en tur jeg nå.. sååå fint vær her i trheim:)
sikat Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 Prøv å 'kuppe' bilen. Skal dere på butikken, så sørg for å være først ute slik at du kan sette deg i førersetet(sambo forteller at han gjorde det sånn da mora hans ikke turte å kjøre med ham). Gjerne når dere trenger noe på butikken og det ikke er lenge til stengetid. Eller prøv å få han til å betale en del av kjøretimene dine....
<3 qleopatrice <3 Skrevet 18. januar 2008 #8 Skrevet 18. januar 2008 Jeg tar også lappen og har oppkjøring 22 feb. Jeg gleder meg veldig til å få bil for sambo har ikke lappen så vi lever uten det prvileget... jeg prøvekjører mye med sambo sine besteforeldre siden de bor veldig nært og kjører litt med pappa... har også holdt på siden september fordi det er en del ventetid på den kjøreskolen... Fy søren det er dyrt!! Trakk nettopp kortet på 6500 kr, dyreste tingen jeg har betalt på kort :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå