Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg ang bidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefar skal lage (forhåpentligvis) privat avtale ang bidrag. Men barnefar mener at kun fastlønn skal regnes som grunnlag når vi regner ut hvor mye han skal betale. Han har i tillegg til fastlønn en del tusen i bonus i mnd + en vaktordning på jobben som gjør at han tjener en del. Til sammen utgjør dette over 100.000,- før skatt i året. Kan det virkelig være sånn at dette ikke skal regnes med? Jeg trodde grunnlaget vi skulle regne fra er brutto årsinntekt i 2007, uansett om noe av dette er bonus, vakt eller fastlønn. Vil jo ha en del å si for beløpet da:-/

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg ville nok bedt om at det skulle regnes med ja.

Hvorfor privat? Ikke at det er min sak altså, har selv hatt det, men nå skal jeg sende inn papirene til nav.

Sørg for at du får nok hvertfall ;o)

Skrevet

det er fra brutto lønn, bidrag skal regnes ut i fra, så om han har masse over fastlønn, går det i minus på hans kappe.

Om han ikke vil betale ut i fra den opprinlige inntekten, burde han kanskje tenke på å kutte å jobbe så mye da...

Skrevet

Det var bra.

Grunnen til at i egentlig skal lage privat avtale er at samarbeidet har gått fint, og bruddet var ganske så smertefritt. Men silkehanskene kom av så fort det var snakk om penger gitt. Jeg er jo absolutt ikke ute etter mer enn jeg har krav på, men han skal ikke betale mindre enn han skal heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...