Gå til innhold

Hjelp meg!!:((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er veldig personlig, men jeg vet ikke hva eller hvordan jeg skal gjøre dette. Det har klikka for mannen min. Deprisjonen hans har bygd seg opp lenge, og nå er han sint og aggresiv og deprimert hele tida. Han finnes ikke rasjonell. Han sier han vil dø. Han har ikke vært på jobb på to dager. Jeg fikk melding av han idag tidlig om at han trenger hjelp tvert. Jeg vet ikke hvor jeg skal finne hjelp med en gang. Han snakker engelsk og kan ikke så mye norsk. Hvor får jeg tak i hjelp snarest i Oslo og omegn hos en psykolog som snakker engelsk?? Hva skal jeg gjøre?? Jeg håper dere vet om noe! Jeg orker ikke mer. Stakkars ettåringen vår som bare hører hyling og kjefting hele tida.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På legevakten har de psykolog. Men går han til psykolog nå så kan han få en henvisning til døgnenhet

Skrevet

Hvis det er så ille må du kontakte lege, slik at han/hun kan henvise til de nødvendige instanser. Hva sier mannen din til å bli innlagt, slik at han kan få hjelp?Huff stakkars mannen din, han har det ikke bra nå.

Skrevet

Huff, så trist!

Kontakt Ullevål Universitetssykehus som kan sette deg videre til DPS (voksenpsykiatri) i den bydelen du bor. Der har de akuttenheter også.

Lykke til!

Skrevet

Jeg ringte fastlegen og der var det 3 ukers ventetid. Han sier han må ha hjelp nå. Jeg er redd for at han skal skade seg. Jeg vet ikke hva han mener om å bli innlagt, han har hele tida nekta for å få hjelp, men nå trygler han meg om å hjelpe han til å finne noen som kan hjelp han

Skrevet

Kontakt legevakten.. Hvor i landet bor dere? Kanskje dere kan ringe til nærmeste sykehus sin psyaktriske avdeling. Vi gjorde dette med moren til mannen min da hun måtte legges inn og kom inn med en gang..

Skrevet

Ok, nærmeste sykehus er asker og bærum. Jeg prøver å ringe dit da

Skrevet

Det er bare tull at fastlegen har 3 uker ventetid, ja ikke tull slik sett, dem har det sikkert MEN dette er øyeblikkelig hjelp!

Får du ikke gjennomslag noen sted må du ringe tilbake til faslegen og true med både "lensmann og prest".

De kan ikke nekte å ta inn øyeblikkelig hjelp! Det er bare å si at om legekontoret vil ha en anmeldelse på seg for å ha nektet øyeblikkelig hjelp så får de fortsette å nekte.

Ellers vil jeg rådet deg til å ta kontakt med pasientombudet!

De tråkker til med en gang, det vet jeg av egen erfaring

Når kontakter jeg pasientombudet?

Hva kan du få hjelp til?

Hvis du ønsker bistand, råd og veiledning for å få oppfylt dine rettigheter som pasient, kan du kontakte pasientombudet i ditt fylke.

Ta kontakt med pasientombudet hvis du:

ikke får oppfylt dine rettigheter som pasient eller pårørende

er misfornøyd med helsehjelpen

ønsker bistand til å løse konflikter

ønsker råd og veiledning

Pasientombudet kan:

gi deg informasjon om dine rettigheter som pasient eller pårørende

bistå med å formulere og videreformidle spørsmål eller klage til rett adressat

gi råd og veiledning dersom du mener du har krav på erstatning

ta opp saker av eget initiativ

underrette tilsynsmyndighetene om tilstander som det er påkrevet at disse følger opp

Taushetsplikt

Pasientombudet har taushetsplikt

http://www.shdir.no/pasientombudet/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...