Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg ang barnebidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefar skal lage (forhåpentligvis) privat avtale ang bidrag. Men barnefar mener at kun fastlønn skal regnes som grunnlag når vi regner ut hvor mye han skal betale. Han har i tillegg til fastlønn en del tusen i bonus i mnd + en vaktordning på jobben som gjør at han tjener en del. Til sammen utgjør dette over 100.000,- før skatt i året. Kan det virkelig være sånn at dette ikke skal regnes med? Jeg trodde grunnlaget vi skulle regne fra er brutto årsinntekt i 2007, uansett om noe av dette er bonus, vakt eller fastlønn. Vil jo ha en del å si for beløpet da:-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en privat avtale mellom deg og barnefar uten nav skal komme inn. Da kommer dere til en eniget hva som er best for dere. Tar dere det gjennom nav må barnefar vise lønnslipper. Det gjorde de ihvertfall med oss. Hvis han må hvise lønnslipper ser dem jo bonusen og alt det han har tjent pr mnd. Hvis ikke ser dem på lingingen. Bidraget mitt ble fastsatt i fjor og dem så også på lingingen fra 2006. inntekten kommer ann å¨hva du også tjener. her tjener jeg bare 200 000 brutto ca og barnefar ca 340 000 brutto. jeg får 1700 pr mnd.

Skrevet

Dette er noke far til mine holdt på med før; ordne seg bonus for at inntekta skal sjå mindre ut. Det hjalp ikkje i lengden:)

Det som avgjer er kva som står på likninga for 2007. Sjå om du klarer å vente/hale ut tida til då:) Og er det han kallar bonus nesten å regne for fast inntekt, i og med at den er nokonlunde lik heile tida, vil vel det vise som vanlig inntekt. Han betaler vel skatt av bonusen. Vakttillegg er jo vanlig inntekt. Dette har vel med ein slags turnus å gjere.

Blir dokke ikkje enige, så er det berre å gå til NAV å få dei til å fastsette bidraget. La deg ikkje styre av han, han ser jo på kva han må ut med.

Du kan jo også spørre på NAV om bonus og vakttillegg kjem med, når den er jamn og kjem på omtrent samme beløp kvar mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...