Gå til innhold

Flere som har begynt å stresse med barnehageplass?


TusseMor07&09&14

Anbefalte innlegg

Huff... er jammen ikke enkelt! Har egentlig alltid hatt lyst til å være hjemme iallefall i 2 år, men det vil vi få veldig dårlig råd, så det er så og si uaktuelt. Mannen min og jeg har litt dumme arbeidstider. Vi jobber skift og vil derfor gjerne ha redusert plass, slik at vi har muligheten til å se gutten vår når vi jobber kvelden. I området her har de 50%- 4timer hver dag. Noe som ville vært midt i blinken for oss! Fra 12/1230 til 16/1630... ringer rundt til barnehager, men sjefene er jo aldri der! :o( Dessuten... hva gjør vi fra mai til august da?

 

Hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff ja. de er jo så små enda. men sån er det bare. jeg begynnner i arbeid igjen i Mars. har søkt på alle 6 barnehagene som er her i område rundt meg. men alle er fulle enda. får nok ikke noen plass før August tenker jeg. er mange private familiebarnehager her. ønsker jo veldig og få han lille min inn i en av de. han er jo bare 10 måneder nå i mars. men tviler på det. det er jo de som går der fra før som blir førstepriotert tror jeg. Har ei veninne som har sakt hun kan ta han i begynnelsen til jeg får plass til han eller finner en dagmamma. men ikke lett det heller, tar ikke hvem som helst. hun er jo også gravid og skal ha i slutten av sommeren, så og skal passe han hver dag kjønner jeg jo at blir slitsomt. hun har jo bekkenløsningsmerter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar noen uker permisjon uten lønn, for at det skal gå opp. Får bare leve sparsomt akkurat da... Begynner å jobbe midt i mai, da tar faren 6 uker. Så har vi ferie til vesla begynner i barnehage i august. Regner med vi får plass kommunalt, fordi storebror går i den barnehagen vi skal søke jenta vår inn i også,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har permisjon ut mai, og så tar vi ferie hver for oss sånn at vi dekker opp to måneder frem til august... håpr bare vi får plass da! Var visst ingen sjangs å få før i alle fall. Håper vi får jobba opp noe avspasering e.l sånn at vi får noe felles ferie også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...