amy77 Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Jeg gir jenta mi nå 2 måltider med grøt, ett klokka 12 før den lange soveperioden, og ett klokka 1830 før hun skal legge seg. Blir det for mye grøt for en sånn liten mage med to grøtmåltider om dagen? Virker som det er tyngre å fordøye, for hun "trykker" mer etter jeg begynte med det... Andre som har erfaringer?
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Her var vel lillegutt også 4.5mnd da han fikk to grøtmåltider pr dag. Gikk helt fint og merker fint når han er mett. Ble litt hardere i magen her også, så vi gir et halvt glass sviskemos om dagen og det ser ut til å hjelpe:)
legobygger Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Hei du! Han her er snart 5 mnd, har gitt to måltider med grøt en stund og startet opp med fruktmos i middagstider. Han ble og hard i magen men gir en god skje med malt i grøten og nå er det mye bedre. Han likte ikke noe særlig den sviskepureen.... Hun spiser nok til hun er mett, og noen barn trenger jo mere enn andre, og noen mødre har kraftigere melk enn andre, men har du først startet opp med to måltider grøt, bør du fortsette med det, føles det mye hver gang, reduser heller litt på posjonen enn å kutte ned hele måltidet.
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 4,5 mnd her også, begynte med to grøt måltider som deg på mandag.. sover mye lengre på den lange luren på dagen.. Litt mer trykking her og, men malt i grøten begge ganger.. =)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Dere som har malt i grøten: Tar dere bare en t-skje og blander i når dere har laget grøten? Lillegutt har ikke hard avføring, men kun avføring hver 3.-4. dag og da kommer det i store mengder. Kan malt hjelpe på å få oftere avføring?
mupert Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Hei! Min sønn er 5 mnd og spiser grøt 2 ganger per dag. Men når han spiser grøt til formiddagen så vil han ikke ha noe melk. Drikker deres barn alltid melk til grøtmåltidene?
mupert Skrevet 18. januar 2008 #8 Skrevet 18. januar 2008 Har prøvd det også, men han vil ikke ha melk før heller. Drikker han mye før grøten da? Hvor mye grøt spiser han ?
legobygger Skrevet 18. januar 2008 #9 Skrevet 18. januar 2008 hei du ang malt: Jeg gir en relativt god teskje hver gang jeg gir ham grøt, nå har han da avføring hver eller annenhver dag, synes at det er litt greit, slik at det ikke blir for hardt. og malt er jo ikke skadelig på noen måte!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå