Suppa med nr.3 i magen Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Jeg var usannsynlig kvalm i forrige svangerskap, men da gikk jeg også med to i magen Da begynte kvalmen før positiv test!! Nå er jeg 4+1 og fremdeles i kjempefin form. Jeg har litt ømme bryster, det er det eneste. Også begynner jeg å bli litt trøttere, men det skyldes nok også at jeg sliter med rastløse ben og ikke sover like godt. Jeg vet at kvalmen normalt slår til litt senere enn i uke 4, så hvordan hadde dere det i uke 4 og når kom kvalmen.... Jeg håper jeg kan fortsette å være i like fin form Jeg fikk på en måte min dose sist gang synes jeg....
Kulå Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Beg å bli uggen i magen før positiv test. Nå er jeg 7+1 og sykemeldt pga kvalm og svimmel. Kan nesten ikke vente til jeg blir kvitt den følelsen...
mirakel i magen*har født* Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Hei:) Håper du ikke blir kvalm i det hele tatt... Det er jo mulig det også. Jeg var ikke kvalm en dag med min første (gutt). Kjempeform hele veien. Denne gangen er alt annerledes. Begynte å bli kvalm i uke 6, og det "tok skikkelig av" i uke 7. Æsj! Håper virkelig du slipper unna denne gangen:) Lykke til.
har nr 3 i magen :) *har født* Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 jeg ble kvalm mellom uke 6 og 7... sist jeg gikk gravid så var jeg ikke kvalm eller dårlig.. skjønner nå hvor fint jeg hadde det hehe.. da fikk jeg en gutt.. håper du slipper kvalmen!!
snæparguri Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 sist svangerskap kastet jeg opp før jeg fikk positiv test og helt til fødselen. denne gangen var jeg uggen fra før positiv test men kvalmen satt inn som værst ca uke 5 eller 6 ( er nå 10 uker)er nå sjukmld 40 % begynner litt senere på jobb å har litt kortere dager.d hjelper veldig. men d er bare 50 til 60 % som blir plaget med svangerskapskvalme så du har stor sjanse til å ikke bli kvalm
mammaen til Benjamin :) Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 Jeg var bare litt småkvalm innimellom fra uke 5. Men fra begynnelsen på uke 7 ble jeg mye mer kvalm. Så siste uken har ikke vært så behagelig for meg. Brekker meg på mornigen, men har enda ikke kastet opp. Håper du slipper unna
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #8 Skrevet 18. januar 2008 jeg er i uke 7+4 å jeg er blitt kvalm .. trodde jeg skulle slippe unna..men neida..
CSN90 Skrevet 18. januar 2008 #9 Skrevet 18. januar 2008 er idag 6+6 og er ikke kvalm i d hele tatt Men fordje gang jeg var gravid ble jeg kvalm i uke 5, kasta opp alt og egentli ingenting også.. spydde og brekte meg hele døgnet, va gruusomt!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 18. januar 2008 #10 Skrevet 18. januar 2008 Begynte å kaste opp i uke 6 med førstemann og det varte til hun ble født..., og har kastet opp siden 5 dager etter eggløsning denne gangen. Er i 10+0 i dag og har ikke noe bedring ennå :-( Får satse på at du holder deg i fin form :-)
karri 76 Skrevet 18. januar 2008 #11 Skrevet 18. januar 2008 Uff, denne kvalmen.... Er 8 snart 9 uker, har vært kvalm i tre ukers tid, men plutselig i går dempet det seg. Blir nesten litt bekymret nå siden den har blitt plutselig borte.. Deilig å slippe altså, men man blir jo redd det er noe galt med engang... Noen som har opplevd lignende??? Lykke til alle sammen:)
snaijka Skrevet 18. januar 2008 #12 Skrevet 18. januar 2008 begynte å bli kvalm allerede da jeg var sånn ca 3 uke på vei (lenge før test altså)
maria isabell Skrevet 18. januar 2008 #13 Skrevet 18. januar 2008 1 gang super kvalm hele tiden minus 10 kg på noen mnd...det snakker for seg selv...nå, kvalm fra uke 7 og tar nå prostafen, klarer å spise litt:) prostafen er fantastisk:)
Sol Skippertaksdronning Skrevet 18. januar 2008 #14 Skrevet 18. januar 2008 Jeg begynte ikke å bli plagsomt kvalm før på tirsdag, og da var jeg i uke ti. Ser ikke ut til at dette har tenkt å gå over..prøvde mandelrådet-og det fungerte til en viss grad.
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 18. januar 2008 #15 Skrevet 18. januar 2008 Jeg er kvalm nå, har vært det noen dager og jeg er 4+4. Var veldig kvalm med begge de forrige også, litt utover 12uker og. Håper ikke det blir sånn nå.
Divamamma fødte 16.08.08 Skrevet 19. januar 2008 #16 Skrevet 19. januar 2008 Jeg ble kvalm i uke 6. Er det fortsatt, det er helt forferdelig.. Men verdt det da:) Er nå i uke 10 + 1
kattungen Skrevet 19. januar 2008 #18 Skrevet 19. januar 2008 Begynte å bli kvalm før positiv test, men har ikke begynt å kaste opp enda (4+0). Håper jeg slipper, men tenker det ser litt dårlig ut, siden jeg allerede er uggen. I forrige svangerskap kastet jeg opp til uke 27:(
Gjest Skrevet 19. januar 2008 #19 Skrevet 19. januar 2008 er sikker på at jeg var kvalm fra dagen etter jeg ble befruktet...hehe, har vært kvalm en stund før jeg testet positivt (dagen etter jeg skulle hatt mens) Jeg har blitt bedre nå, er ikke kvalm så mye nå som jeg var. er i uke 11 nå. Jeg fantes ikke kvalm da jeg gikk med min datter;)
Suppa med nr.3 i magen Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #20 Skrevet 20. januar 2008 Tusen takk for masse svar!! Det ser ut som gjennomsnittet av dere blir kvalme rundt uke 6-7 så jeg vet jeg ikke er over "faren" enda. Unner ingen kvalmen, men som noen av dere skrev er den iallefall et sikkkert tegn på at alt er bra. på en måte savner jeg den bekreftelsen Men selvsagt håper jeg fortsatt at jeg kan slippe, tiden vil vise ....
mirakel i magen*har født* Skrevet 20. januar 2008 #21 Skrevet 20. januar 2008 karri 76 Jeg hadde også noen dager rundt uke 9 hvor jeg ikke var kvalm. Fikk helt panikk... Burde jo egentlig vært glad og passet på å nyte det, men det klarte jeg ikke. Det varte bare ett par dager så kom kvalmen igjen. Håper det går bra med deg. Og masse lykke til videre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå