Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Det er en ting som jeg irriterer meg grønn av. Enkelte familiemedlemmer og andre som røyker. Jeg har fra starten av gjort det klart at alle som røyker skal vaske seg godt på hendene før de tar på datteren min. Hun er nå 9mnd, men enda er det noen som ikke gjør det. Andre gjør det helt automatisk. Kommer inn, og går rett inn på badet og vasker hendene. Enten de skal ta på henne eller ikke. Bare så det er gjort. Det er jo så ekkelt å ta på et barn med hender som stinker røyk. Hvorfor kan ikke folk respektere det? Selv om de selv mener at det ikke er så nøye. . .Selv om de synes jeg er hysterisk. Jeg har begynt å gi opp og tatt litt avstand fra disse. . . Jeg har selv vært røyker, og det hender at jeg tar meg en jeg å. Men det skjer ikke i nærheten av dattra mi. Som regel når hun sover. Aldri har jeg stått å rugget på vognen engang med røyk i hånden. Syns det er ekkelt! Røyk og barn har ingenting med hverandre og gjøre. . . Håndvask i ny og ned er bare bra uansett. Så mye bakterier overalt så.
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Helt enig med deg! Både familie og venner er kjempe flinke med å røyke laaangt bort fra mini og vaske seg på hendene etterpå, skulle da bare mangle!! Men er verre med røyke ånden, hehe.. Mini rynker litt på nesa når noen som akkurat har røyket kommer veldig nære..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Er heeelt enig med deg! Men bare det at her er det faren hans som ikke får det inn i nøtta,og blir irritert når jeg sier det! Da blir han oppgitt og mumler: "Er ikke så farlig da". Jeg takler ikke den lukte engang, hva med lille da, som ikke kan si i fra en gang.. Hanburde ha skjønt nå, for lille er snart 1 år.. Men neida.. Røykeånden er også ille.. Han får ikke ta på eller kysse meg før han har vaska seg/tatt seg en tyggis. Å samme burde gjelde baby syns jeg.
mammatil2små Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Det bør jo ikke være no problem. Er så provoserende! Får ha tyggis med overalt og tilby;) hehe
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 hehe, helt enig!! Nå har jeg aldri røyket da, men samboer har.. Han snuser bare nå (porsjon) og må si jeg er glad for det.. Mini er bare 4,5 mnd, men reagerer godt på røykeånde.. Æsja mei skjønner han godt jeg!!
mammatil2små Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Ja! Tenk å komme helt opp i ansiktet med den stygge ånden sin. Æsj! Hvem skal fortelle det til dem for at de skal skjønne det? Å hvis dem ikke skjønner det, kan dem ikke bare gjøre det!!??? Ser at innlegget mitt ble anonymt, det skulle det ikke være:)
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 Kan jo bli fattig hvis jeg skulle gi tyggis til alle venninene mine som røyker, hehe.. Er an av to i gjengen som ikke røyker (eneste som har barn og da) Heldigvis så respekterer de meg veldig! men en annen ting! Mine venniner har på seg en haug med parfyme (sikkert 10 spruter, hihi) Og da har jeg parfyme gutt resten av dagen.. Jeg er ganske forsiktig med parfyme (en sprut på håndleddet fordelt på håndledd og hals) fordi min lille guttebaby ikke skal stinke.. hehe
Mamsen og lillegutt Skrevet 18. januar 2008 #8 Skrevet 18. januar 2008 helt enig med dere... men noe ant som irriterer meg er folk som lager seg en snus,og så etterpå skal holde mini....de er jo helt brune inni hånden,og jeg vil jo ikke at det skal komme på klærne til den lille.... men når jeg spør om de har snus i hånden,så svarer de bare "neida,går så bra dette". lukter ikke godt heller..... hele mini lukter røyk når vi har vært hos svigers,må vaske alle klær som har vært i stuen deres,selv om mini ikke har brukt de. æsj. sambo syns bare jeg kritiserer når jeg nevner det. (men de røyker ute når vi er der)
mammatil2små Skrevet 18. januar 2008 #9 Skrevet 18. januar 2008 Hvorfor er det ikke nøye med hygiene? Å røyking inne? Hva er vitsen? Selv tar jeg aldri med meg dattra mi til tanta hennes, da hun røyker inne. Er så ekkelt så. Til nå har jeg sluppet unna den der snusen. Kjenner få som snuser. Men det er da minst like ekkelt å ha på hendene som røyk. "går så bra så". . .frekt svar. . . det er det jeg mener. . .en ting er at DE synes det er en filleting, men de bør ha såppass respekt for oss at de går å vasker hendene selv om de synes det er teit. . . har alltid med meg en flaske håndsprit jeg ber folk vaske seg med, bare så de ikke kan bruke den unnskyldningen at det ikke er noen plass å vaske seg;)
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 18. januar 2008 #10 Skrevet 18. januar 2008 Det skjønner jeg! Glad samboer bruker porsjons snus og ikke løs.. Det er jo bakinga som er ekkel.. usj..
mammatil2små Skrevet 18. januar 2008 #11 Skrevet 18. januar 2008 parfyme ja. ekkelt hvis babyen spiser på håndleddet, og de ligger en halv flaske parfyme der. . .hehe;)
Amanda- Skrevet 18. januar 2008 #12 Skrevet 18. januar 2008 det er bare eb selvfølge og vaske seg på hendene..er enig med alt du skriver.
mammatil2små Skrevet 18. januar 2008 #13 Skrevet 18. januar 2008 takk! skulle ønske alle kunne tenke sånn æ. så slapp man å gå å irritere sæ over det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå