Gå til innhold

Svangerskapskløe

Anbefalte innlegg

Skrevet

- hva er det? Hvor klør man? Jeg klør ganske mye på armer og bein....men ser ikke noe utslett eller noen grunn til at jeg klør...er dette sv.skapskløe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klør en del på magen, forbinder dette med sv.skapskløe da huden strekker seg en del der etc... Men man kan da sikkert klø mange steder:)

Skrevet

Den svangerskaps kløen som er farlig, som har med for høye leververdier å gjøre. Kjennetegnes ved at man klør i håndflatene og under føttene.Da må man til undersøkelse på sykehus. blodprøve og ul. Det måtte jeg, men gikk bra :)

Skrevet

Klassisk tegn på svangerskapskløe er kløe inni hånden og under føttene!

Skrevet

go morgen alle sammen=)

hmm..har gått å lurt på om jeg skal ringe til jordmor/sykehuset siden i går på dagen og lurer fortsatt..er ekstremt lite liv i magen om dagen.muligens jeg kjente et lite spark i går,mn ikke no i natt og heller ikke hittil i dag. (til vanlig er det masse liv om natten og på morgen) Har svangerskapskløe m/ utslag fra leveren.vet ikke hvor høy den var,mn skal tilbake til uka og ta nye prøver. Har også vært innlagt på sykehuset m/ akutt nyrebekken betennelse.kom hjem fra sykehuset for ca 10 dager siden.

Har fått beskjed om at jeg bare skal ringe rett ned på sykehuset hvis det er noe som,mn..tenker litt sånn at det kanskje er jeg som bare overreagerer,litt mer bekymret enn det jeg trenger?

hmm..hva syns dere der ute da? er det en grunn til å ringe?

er i uke 28+

ble litt langt,mn håper på svar=)

ha en fin dag videre=)

Skrevet

Ring føden hvis du er usikker!!!!!! Klart du må d, bedre å få en sjekk enn å være urolig:)

Skrevet

ååååh he he, sånn å forstå. Sånn farlig svskaps kløe har jeg ikke noe greie på nei ser jeg:/ Tenket at litt kløe på magen etc var det samme jeg...ehh. Ikke helt oppdatert her jeg nei. :P

Skrevet

Hei,hei...

Jeg hadde svangerskapskløe med jenta mi. Jeg klødde på armer, legger, mage hadde ikke utslett bortsett fra di såra jeg fikk etter og ha klødd så mye.. Jeg ble først tatt noen blodprøver på også fikk jeg noen tabletter som heter urosofalk. Dette hjalp ikke noe særlig så jeg ble satt i gang i uke 38 ved at dem tok vannet mitt.. Da hadde jeg hatt svangerskapskløe i nesten en mnd uten søvn og det eneste som kunne ta bort den kløen var å føde.. Svangerskapskløe KAN være farlig for babyen. Ring jordmor/føden du... Min erfaring er at di vet mere om dette en fastlegen ( min fastlege hadde ikke hørt om det en gang) Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...