Gå til innhold

Mgeknip (uke 12)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går passerte jeg 12 uker og jeg tror jeg hører til på 2. trimester. Eller er det neste uke?

Over til temaet. Jeg har voldsomme magesmerter, nederst i magen. I går klarte jeg ikke å reise meg opp fra sofaen.

De intense smertene, de som gjør at jeg ikke kan bevege meg, forsvinner like fort som de kommer, mens ellers har jeg jevnt over magaeknip, med mindre jeg slapper av og ikke stresser.

Smertene sitter langt nede i magen, nesten nede i bekkenet, men i dag har det begynt å bevege seg opp mot ribbbeinet.

Er det noen som har værtt borti dette før og som kan si litt om sine erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det på samme måte! På meg er jeg sikker på at det var forferdelige luftsmerter...får det fortsatt av og til. er i uke 15 nå. Men rundt uke 12 var det var kveld. kanskje det samme hos deg? Hvis du ikke tror at det kan være luftsmerter så hadde jeg ringt til legen!

lykke til!

Skrevet

å ja!!! du hører hjemme i 2:e trimester nå :)

Skrevet

Ja, jeg skal til legen nå snart. Jeg har hittil trodd at det har vært livmoren som utvider seg, men det skal vel ikke være så vondt at jeg ikke klarer å reise meg opp fra sofaen?

Hos meg kommer smertene tidlig og sent på dagen. Jeg har merket meg at det hjelper å slappe av.

Det kan vel ikke være meningen at jeg skal sykemelde meg allerede nå?

Skrevet

Du får krysse fingrene for at det er luft... hadde vont kveld natt og tidlig morgen, å det hjalp at slappe av. Men det kan sikker være så mye annet så sikker greit å ta en tur til legen. Ikke krise å bli sykemeldt hvis det bare er for en liten period da! Lykke til. Gi beskjed om hvordan det gikk hos legen da!

klem

Skrevet

Kan luft gjøre så vondt? Samme det, jeg er fornøyd så sant alt er bra med fosteret.

Ja, jeg skal gi beskjed om hvordan det går hos legen. :-)

Skrevet

Ja det kan gjøre driiit vondt... krysser fingrene jeg!

Skrevet

Nå har jeg vært hos legen og ble sendt videre til ultlralyd.

Den gynekologiske klinikken jeg skulle på holder jo stengt på fredager, så nesten hele dagen ble tilbragt på Haukeland sykehus.

Det gikk med mye tid til venting, siden vi møtte opp uten å time.

Heldigvis er alt fint med fosteret, jeg fikk forskjøvet terminen med 4 dager, men legen var ikke helt sikker, siden han kun fikk målt lengden på fosteret.

Han ville måle andre ting også, men fosteret snudde seg vekk, hehe.

Nå vet jeg ihvertfall at alt er bra med fosteret, så nå slapper jeg mye mer av, selv om faren for abort fremdeles er stor.

Skrevet

Å så godt før dere å få se den lille!!! gratulerer.

Får håpe at magen din roer seg litt. Jeg har hatt super vondt i helgen men er litt bedre idag!

Det kommer helt sikkert å gå bra med både deg og bebien!

Skrevet

Hvorfor tror du at faren for abort ennå er stor når du har sett at alt er fint med fosteret?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...