anitra Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 er slutt mellom mæ og samboer..han dro..no vil han at vi skal dele gjelden.har sagt jeg kan ta noe men han mener absulutt alt..kan han tvinge meg til dette?vi var ikke gift og sto ikke registrert som samboere hvis man ikke blir dette automatisk. har vært sammen i 8 år og har 2 barn sammen..
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Hvem står gjelden registrert på? Hva vil være det riktige å gjøre? Viktig med kontrakter ja...
Trulte76 Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 står gjelsen i begge sitt navn? for da har han iallefall krav på du deler den med han ja.. Om ikke det stod i bege itt navn, så aner jeg ikke siden dere er gifte.. men formue også skal deles da isåfall
Trulte76 Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 dere var ikke gift nei..leste feil jeg..visst den står i begge sitt navn kan han kreve det.. isst ikke den står i begge sitt nanv, da skal isåfall all formue også deles..ikke bare gjeld..Men er ikke sikkert han greier å kreve deg for all gjeld visst den ikke står i begge sitt navn nei..
*En rosa og en blå* Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Om man har hatt samme bostedsadresse i mer enn 2 år så blir man "automatisk" samboere. Men om dere har delt huset likt så er jo det mest rettferdig at dere også deler gjelden dere har på huset da! Eller så får dere bare selge huset for å få innfridd lånet. Det er best det om ingen av dere har råd til å sitte på det alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå