Gå til innhold

Et litt vanskelig regnestykke hjelp meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

var å skulle hente Linneas kommode i går som jeg har venta hele 9 uker på !!!

var å henta en annen kommode 5 januar som kostet 2198,-, men så betalte sambo (2820,-)den andre kommoden som jeg henta i går(dama i kassa tok feil kommode) greit nok vi skulle jo ha den andre kommoden også så da skulle vi bare betale 2198,- neste gang vi henta Linneas kommode.....

jeg fikk 15% rabatt på den kommoden jeg henta i går, og jeg skulle få de 15% rabattene på den kommoden som kosta mest altså 2820,-

da vi kom hjem så regna vi ut om jeg hadde betalt riktig, for hun i kassa sa at jeg bare skulle ta kontakt om det var noe feil, og akkurat det er det jo da grrrrrrrrrrr.....var der over en 1/2 time de klarte ikke å "plukke" ut ordren osv.....det klarte de ikke sist heller når sambo henta den første kommoden!

så over til spm som dere kan regne ut:

hva skulle jeg ha betalt i går??

gå utifra beløp 2198 - 2820 og de 15%

jeg kommer til å si svaret litt senere i dag hehe

må bare se at dere får samme svar før jeg ringer til møbelforretningen å sier i fra...huff dette ble litt rotet og litt langt men men

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønte ikke helt om du skulle få rabatt på begge kommodene, da skulle du i tilfelle betale 1445,30

Men om du bare fikk rabatten på den dyreste så ble det 1775,-

Skrevet

jeg skulle bare få rabatt på den dyreste kommoden.....:)

Skrevet

4265,3 skal du betale da :)

Skrevet

åå, da har jeg tenkt feil...

Skrevet

1775 skal du betale for den da.. Leste feil første gang jeg, trodde du skulle betale for begge ;)

Skrevet

Hvis jeg har forstått dette riktig så blir det sånn:

1. Den dyreste kommoden, med 15% rabatt

2820 * (1-0,15)=2397,-

(Rabatten er 2820*0,15=423,-)

2. Den billigste kommoden

2198,-

Totalsum: 4595,-

Dere hadde betalt 2820,- tidligere, og da gjenstår 1775,- som du skulle ha betalt når du hentet den siste kommoden.

Skrevet

stemmer det jenter jeg skulle ha betalt 1775,- men betalte 1975,- ikke spørre meg hvordan hun kom frem til det beløpet for det har ennå ikke vi klart :(

så jeg skal ringe nå etterpå å snakke med hun dama å si at de skylder meg 200 kr :)

så flinke dere er som kan regne da, for det kan tydligvis ikke hun i butikken !!! førstegang i går så kom hun til noe med 1700 ett eller annet, men så begynte hun å regne på nytt !

tror de skulle hatt et kurs i regning jeg hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...