Gå til innhold

Hvis egget først har festet seg, sitter det da?....

Anbefalte innlegg

Skrevet

selv om man har sex/orgasme og hele pakka? Det er jo noen kraftige sammentrekninger som skjer under orgasme, mener jeg.

Jeg har hatt de merkeligste erfaringer nå. Har hatt tydelige grav.symptomer, ømme, tunge bryst, trett og sliten. Jeg bruker ikke være den som leter etter tegn. Det var bare så tydelig! var 70% sikker og vi har holdt på en stund....

Vi hadde sex i går. Full pakke m.a.o. I dag tørket jeg rosa på papiret...og jeg tror tanta er på vei.

Var det alikevel "meant to be" eller burde vi ha holdt oss unna orgasmedelen? Høres ut som en nybegynner her nå, men jeg må bare spørre. Hva velger dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trenger ikke bety noe, for det er vanlig å oppleve litt blødninger og sånt i forbindelse med sex når man er gravid... Sex, og da spesielt orgasme for kvinnen, skal være bra for graviditeten og livmoren;) Så ikke vær redd, så lenge det ikke gjør vondt...

Men ta en test, så vet du;)

Skrevet

Ja - eller så kan jeg bare stikke på do å sjekke igjen nå, så vet jeg:-)

Har IKM i dag, så det er nok tanta som viser seg. Har aldri hatt så tydelige tegn før - så forskjellig fra ellers. Her er det vist bare en postiv test som er sikker, skjønner jeg.

Skrevet

jeg har hatt noen sykluser som du beskriver i løpet av min prøve tid på 3 år. men jeg har likevell ikke vert gravid de gangene. Jeg er heller ikke den som leter etter tegn, men de var som du beskriver

Skrevet

Hei Tryne - Har akkurat lest at du muligens har mistet. Jeg beklager virkelig.Vet hvordan du har det. Mistet selv i 2006 og vi har prøvd i 4 år nå, vært gjennom 4 IVF. Nå er vi på begynnelsen av prøving igjen etter at mannen har vært igjennom antibiotikakur som har normalisert sæden hans. Den var altfor dårlig. Så vi har nytt håp!

Hvordan levde du mellom EL og IKM? Hadde dere sex som vanlig og trente du (hvis du trener?).

Skrevet

Sorry Tryne. Blandet sammen deg og Marte! Det var ikke meningen.

Skrevet

heisann, det gjør ikke noe.

men jeg kan dele min erfaring likvel. Jeg har blødd i alle mine svangerskap, og ett har gått bra. jeg fikk beskjed av både leger og gynekologer at sex skader ikke. Men det som var var at jeg fikk forbud mot å ha sex fra uke6-12 da jeg var gravid med jenta mi. Det var fordi jeg blødde hele veien, også uavhengig av sex. Årsaken var at morkaken lå over opningen.

Du har nok ikke ødelagt noe om det skulle være ett egg, det er bare sundt å ha sex, ikke farlig. jeg forstår at du tenker som du gjør, det gjorde jeg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...