Gå til innhold

Leggetid, 5 mnd gammel.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt å legge gutten min ca 1830-1900, men han har den siste måneden blitt vanskelig å legge. HS anbefalte å legge han tidligere. Så denne uka har jeg lagt han ca kl 18, og han har sovnet nesten med en gang alle dagene!! Er det mulig, sier jeg bare.....!! Før var vi fornøyd om han sovnet innen 45 min!! Og det værste er at han også sover lengre om morgenen! Før var han våken mellom 430 og 530, men denne uka har han sovet til kl 6 alle dager!!!!

Kan noen forklare dette til meg......?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ønske jeg kunne forklare noe som helst som har med babyer og søvn å gjøre... Men det var godt å lese innlegget ditt, for vi la jenta vår kl 1815 i går - en time før skjema, men hun var så UTROLIG trøtt etter at ettermiddagsluren ble sabotert. Jeg var litt nervøs for at hun skulle våkne grytidlig, men hun våknet bare for å få siste måltidet en time senere, sov til 5 og så til 7.30...

Nyt det, sier jeg :) Her i huset er det imidlertid litt synd på far, som kommer hjem fra jobb kl 17! Han får jo knapt sett babyene...

Skrevet

Da skal jeg prøve å legge min 8 mnd gamle gutt kl. 18 og ikke 1830 og se om det utgjør noen forskjell. Han våkner nemlig kl 05 (våkner også før dette men da er det bare å dytte smokken inn så sover han videre) for å få pupp, sover så til rundt kl 07. Har ikke lyst å amme kl,. 05....

Skrevet

Jeg har hørt at babyer gjerne sover dårligere når de får for lite søvn og blir overtrøtte, og heller sover bedre når de får sove nok. Og det virker jo som det stemmer!

Skrevet

Aldri i livet om jeg har gått med på å legge snuppa så tidlig. Hun sover selvfølgelig i den tiden eller litt senere, men d e bare en ettermiddagslur. Må som regel ha en liten lur før stell hvis ikke får jeg ikke i henne kveldsmat.

Hva gjør du når du bynner å jobbe og er hjemme i fire, fem tiden, lager middag og så skal du være sammen med barnet i max en time?

Sover han mye på dagen og ettermiddagen da? Søvn fører til mere søvn, et lite tips bare.

Skrevet

Det er som Camillah over her antyder slik at barn ofte legges for sent. Da kommer de over i overtrøtt-fasen og har vanskeligere for å sovne og sover ofte mer urolig. Så et godt tips til mange er å prøve å legge dem tidligere (mange legger barna senere i håp om at de skal sove lenger, men dette har ofte motsatt effekt.) I følge "søvnguru" Karin Naphaug er dette svært utberedt og noe av det første man bør ta tak i ved eventuelle søvnproblemer.

Skrevet

Søvn avler søvn;)

Og barn har vanskeligere for å sovne, eller sover mer urolig om de er overtrøtte osv:)

Iallefall det HS sa til oss, siden vi slet veldig med søvnen hans de første 6 mnd..

Skrevet

Jeg synes er heldig nå som småen sovner rundt kl 21 jeg :) he he...men hun har pleid å holde d gående til rundt midnatt da, så jeg er veldig fornøyd m å få litt kveld...tenkte å gradvis legge henne tidligere og tidligere..

Hun sover gjerne i 18-tiden og, men da bare en kort lur...hadde aldri fått henne til å være klar for natt kl 18:) Men barn er jo forskjellige...Hun sover forresten ca til kl 10 neste morgen uten å våkne om natten...

Skrevet

Det er stor forskjell på en på 5 mnd og en på et år... Dessuten når du begynner å,jobbe må jo barnet opp tidlig og dermed legge seg relativt tidlig også..

Skrevet

vi har det nett likt som deg PrincessEleanor....

er ikke ofte ho legger seg kl 22. pleier å være våken til kl 0100.. men nå har vi vore på hs og fått hjelp.. skal legge ho ca kl 20. å om ho vakner etter en time eller to, så er det bare å la ho ligge. gå inn å si god natt og gje ho tutt til ho sovner. (kan ta timesvis dette) men er en god måte å få inn rutiner på..

når ho sovner kl 0100 så såver ho til ca 11 om morgonen :)

men vill heller legge meg tili å stå opp tili enn å væer oppe om natta å stå opp tili..

Skrevet

Takk for alle innlegg!

Til anonym over her:

Gutten vår sover masse i løpet av dagen også, mellom alle måltider. De fleste lurene er ca 45 min, men han har oftes en lang go'lur på ca 2 timer midt på dagen. Han har vanligvis den siste luren i 16-17 tida.

Men det må også nevnes at Lillegutt også er veldig aktiv! Her er det armer og ben hele tida, såfremt han er våken...... =)

HI

Skrevet

Mini legger seg mellom kl.20 og 20.30. Vi står opp mellom 08 og 09.

I løpet av dagen har han to lurer på 1,5 til 2 timer hver

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...