Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Er så lei av all sutring for at hun ligger litt og leker på leketeppet på gulvet mens jeg må henge opp klær eller vaske opp like ved henne..Tar jeg henne opp er alt i skjønneste orden og hun storgliser... Er det ok og være litt streng når de er så små? Vil ikke bli en hønemor. Jeg er streng når det gjelder legging, og hun legger seg 19 hver kveld uten spørsmål...de lærer fort assa, enten det er positivt el negativt!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Selv om hun sutrer når du legger henne på leketeppet er det ikke sikkert at hun sutrer etter deg. Hun kan føle seg utrygg på teppet eller føle at hun ikke får nok kos ellers. Jeg ville latt henne nå få en koselig lekegrind. Denne føles mer privat og ikke så åpen. Men.....om du nå er totalt uenig med meg og er helt sikker på at hun egentlig storstives på teppet så er det bare å la henne sutre litt. Men pass på at hun ikke bare legges på teppet når du er optatt. Hun kan jo gjerne lære seg å leke der - selv om du ellers er i rommet. Vil ikke si at når man må gjøre litt husarbeid og dermed ikke kan bære en baby- så er man streng.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Helt ok at du skriver det du gjør. Jeg er enig i at man ikke skal la et barn ligge der hvis det føler seg utrygg. Kos er det mer enn nok av her, så det er det ikke, og jeg leker som regel alltid på gulvet med henne. Er ikke ofte hun må ligge litt alene, men av og til må man bare få gjort litt i huset. Hun liker seg ikke i lekegrinda, men hun liker seg på gulvet. Hun har masse leker og jeg står under en meter unna henne, hun pleier å leke med bena mine - så så nærme står jeg. Ikke greit dette her, hun griner ikke, bare sutrer litt. Jeg er nok litt hønemor..
nenja Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 La henne sutre litt, det har hun ikke vondt av. De må lære å underholde seg selv litt også. Høres jo ut som hun får nok kos og kjærlighet. Har selv ei jente på 6 mnd. Hun er nødt til å sutre litt av og til da jeg også har en på 2,5 år som krever sitt. Tar ikke skade av det
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Så lenge hun ser deg og du prater til henne og hun ikke er helt hysterisk så synes jeg du kan la henne ligge litt å småsutre. Har en gutt på 7 mnd som sutrer enormt mye for tiden og han må tåle å ligge litt på gulvet selv en om han ikke vil slik at jeg får gjort nødvendige ting som å henge opp klær, lage middag ol, men skal jeg f.eks støvsuge tar jeg ham gjerne litt på armen en stund og legger ham ned igjen, tar ham opp igjen osv. Veldig viktig at han ser meg hele tiden, merker han er begynt med seprasjonsangst og har holdt på med det i et par uker nå, så går jeg f.eks ut på kjøkkenet når han er i studen kommer han settende etter mens han sutrer hysterisk, så nå må jeg gjøre ham oppmerksom på at jeg går til et annet rom og enten vente på ham eller ta ham med slik at han skal slippe å bli redd. Er en utrolig slitsom fase dette synes jeg... Men tror nok ikke du skal være redd hun blir bortskjemt om du plukker henne ofte opp heller, hun er jo så liten enda, 6 mnd er tross alt ikke så mye :-)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Takk for svar:) Hun får masse kos og kjærlighet ja, jeg elsker å ha henne inntil meg og finne på ting med henne, så vi henger nå sammen støtt. Hehe. Hun er alltid med meg hvor enn jeg er. Har slike "stasjoner" rundt om i huset som hun kan ligge hvis jeg må ordne noe der. Hun ser meg alltid, og kan alltid ta på meg. Jeg tror jeg bare må la henne sutre litt av og til, hun begynner å bli tung så jeg orker ikke å bære henne hele tiden - selv om hun elsker å bli bært! Selv om jeg prater og tuller med henne mens jeg henger opp klær, så sutrer hun helt til jeg kommer ned på gulvet til henne. Men for all det, plutselig kommer det dager hvor hun er super tålmodig. Hun er nok veldig glad i mamman sin, og mamman hennes er veldig glad i henne.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 Hei, min er 7 måneder. Hun er alltid blid å om man bærer henne å legger henne fra seg kan hun bli litt furt. Men det bryr jeg meg ikke om. Men hun er også sånn at når hun er sulten å hyler for nå er hun sulten å jeg plukker henne opp. Er alt helt greit, jeg har til å med glemt at det var mat hun skulle ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå