Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Hei Sliter med at lille jenta mi slår meg i ansiktet av og til. Dette spesielt hvis hun er trøtt og grinete. Hun er bare litt over ett år, men virker som hun vet hva hun gjør. Dette er visst jeg har henne på armen eller hun sitter på fanget. Jeg sier nei flere ganger til henne og "sånn gjør man ikke" eller "da får mamma vondt". Men virker ikke som det går helt inn. Setter henne da ned på gulvet, og hun begynner å grine og skal opp igjen. Skjønner ikke hvor hun har dette fra. Vi er ganske rolige foreldre begge to, og har aldri slått eller vært voldelige mot hverandre. Trenger råd for å få slutt på dette. Hun begynner snart i barnehagen også, så vil ikke at hun skal holde på med det der heller... Selv om hun har bare gjort det mot meg tidl.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Helt vanlig! Barn forstår som oftes mer enn de kan snakke - og det oppstår frustrasjon. De vil så gjerne si noe, men finner ikke ordene. Når hun begynner i bhg kommer gjerne språket mye mer frem. Er ikke så mye mer man kan gjøre enn å si "Nei" når barnet slår, men min erfaring tilsier at barnet gjør mer fremskritt om man legger mer vekt på å utvikle språket. Min gutt hadde 6mnd med denne slåingen - samme hva jeg sa forsvant den ikke ved at jeg ble sint eller straffet barnet. Helt vanlig! Det går over. Og tro meg - i bhg så er det sikkert 10 andre barn med samme problem.
jente06OGgutt09 Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 vi har akkurat det samme problemet med vår jente på 13 mnd.. slår meg i ansiktet i stedenfor å kose.. men ja det er nok en periode som går over etterhvert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå