Oliver`s Mamma Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Hvor stor har spiren vert...etter min egen beregning skulle jeg vert 6+5 ved ul, men legen sa 7+2, og fosteret var 9,4 mm...leser at de skal være 9-14 mm i uke 7..men synes mange andre sine er større...Burde vell ikke bekymre meg, da det var et bankende hjerte..men tenker sånn på det!!!
callmebecka Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Hei. Alt er nok i sin skjønneste orden! Så tidlig vil nok legen måle størrelsen først og så ut i fra det si hvor langt på vei du er, og fra 7+2 til 7+6 skjer det masse!!! 14 mm er sikkert 7+6. Så enten er du 7+2, eller 6+5 som du selv tror, bare med en ekstra stor liten spire ) (eller kanskje noe midt imellom?) Lykke til!
mirakel i magen*har født* Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Hei! Dette har jeg tenkt litt på også.... Spiren min var 6.9 mm da jeg var 7+0. Synes det var litt lite jeg. Men på UL 11+1 var alt helt fint. De vokser sikkert veldig i rykk og napp. Stol på deg selv ang. hvor langt du har kommet og masse lykke til:)
nr 2 i magen;) Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Jeg var på innvendig ul i uke 7, og min spire var ikke mer enn 5 mm. men vi så at hjertet slo:)
venter nr 2! Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 hei.jeg var på ultralyd i uke 8.da var lille nurket 15mm.
Sannellerslik? Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Jeg var på UL da jeg var 6+4. Fosteret var da 8 mm. Men tror det kan variere.. For det er vel derfor vi går til Ul igjen rundt veke 17-20, fordi da er alle foster omtrent like store, og en ser på lengda/mål på fosteret når terminen er..
liljen Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 når kan man tidligs ta en ul? og hvor gjør man det?(privatklinikk?)
linn 80 Skrevet 18. januar 2008 #8 Skrevet 18. januar 2008 Hei! jeg tok ul da jeg var 7+5 da var spiren min 14,5mm stor..) det er prøverør så da vet jeg akkurat hvor langt jeg er på vei..)
tigergutt<3 Skrevet 18. januar 2008 #9 Skrevet 18. januar 2008 når det blir planlagt tidlig UL så er det gjerne i uke 6 -8, det som er før dette kan ikke gi så mye svar. Hvis ikke det er noe unormalt så har mann ikke UL før i uke 17 -19. Ved mistanke om annet så kan mann få tidligere UL. UL skjer gjerne på sykehuset, fertilitets klinikker eller hos gynekologer. De som blir henvist får dette dekket. Hvis du velger det selv så må du betale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå