Gulp Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Hvis jeg ikke har krav på fødselspenger/foreldrepenger, hvordan blir det da med farens permisjon? Har det noen sammenheng? Har han ikke krav på betalt perm, eller ikke noe perm whatsoever...?
Piken på landet Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Desverre er det slik at han ikke får perm når du ikke har opptjent rett til fødselspenger. Synd men sant... Men han har vel rett på to uker etter fødselen. Om dette er med eller uten lønn er opp til arbeidsgiver.
Gulp Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2008 Faen og... Det er jo ikke hans skyld at jeg har vært arb.ledig. Men takk for svar i hvertfall
Maigutt08+aprilspire Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Jeg har undersøkt dette med NAV i og med at vi er i samme situasjon. Hvis du går ut i betalt jobb (75%-100% stilling) får far være hjemme med fødselspenger. Mor må bare være hjemme de 12 første ukene, tror jeg det var, etter det har far rett på 29 uker med full lønn eller 39 uker med 80% lønn. Det innebærer jo at du må ut i jobb med en gang, da, men... Hvis du ikke jobber har han ikke rett på noe
mamman t o.a Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 er i samme situasjon vi også.. er så utrolig kjipt... han her skal være så tøff bestandig,men da han fikk vite at han ikke har krav på noen ting,kom det jaggu tårer lell... har så vondt av han...
Erisa* Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Hvis du går tilbake til fulltidsstudier vil han også få rett på permisjon i lønn hvis du begynner å studere før permisjonsukene er brukt opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå