Heaven har født::) Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 sove. Ungene legger seg kl 20.00 så jeg har all mulighet til å legge meg i rimelig tid å få sovet vel og lenge. Men så fort jeg legger meg , begynner tankene å snurre om det som skjer rundt meg, og søvn er helt utelukket!!! Arrrrgh. Har i snitt 2 timers søvn i døgnet siden midten av desember. Kommer til å bli klin sprø snart. Vet ikke hva jeg ville med dette,måtte bae få det ut. Får meg ikke til å prate med samboeren om det, for han er bekymret nok som han er for meg om dagen.. Søren at jeg har hjerne som fungerer når natta kommer altså
petite fleur Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Jeg har det akkurat som deg! Gutten sover i timesvis, mens jeg ligger og vrir meg og kaster meg rundt hele natta. Sover 3-5 timer i døgnet, og har gjort det siden desember. Her er det mørketida som har skylda da, ikke tanker som snurrer...men er dønn slite og trøtt uansett. "Godt" å høre at vi er flere....det kan bare bli bedre nå!
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Du beskriver meg. Har også en kvern som starter om natta. Har vel ikke gode råd, men masse sympati. Noe som har fungert for meg før er a) stå opp. Vask heller huset hør på lydbok og heller sovne med den på. Blir for en uvane og er helt "feil" c) skriv opp det du tenker på i en bok ved siden av sengen, og legg den mentalt bak deg for natten. He, he...jeg er søvnløs.
TusseMor07&09&14 Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Huff... synes synd på dere! Har hatt det sånn i en uke jeg... og det er mere enn nok for min del! Dere må jo være helt utslitte:o( Får håpe dere sover godt i natt da!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Pga noe personlig har jeg sovet ca 6timer siden mandag morgen. Jeg er trøtt, men.. Jeg klarer ikke å sove. Tankene svirrer. Jeg er helt tom samtidig som jeg er full. Av alt. Tanker, hat, spørsmål. Det er vanskelig. Men trøst deg med at det går over. Husk: "Det er i motbakker det går oppover". Det hjelper meg.
Heaven har født::) Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. januar 2008 Flere enn meg som sliter med søvnen ser jeg. Prøver alt for å få sove,men det har vært så mange motbakker,og når jeg får krabbet meg litt oppover,kommer det noe nytt som sparker meg ned igjen. Er vel bare oversliten og overbekymret tenker jeg. Huff, nå syter jeg fælt men føler jeg har hatt min kvote med vonde og nedbrytende hendelser. Den som hadde visst om det var noe godt i vente , der i fremtiden en plass... Er vel i grunn det eneste jeg ønsker meg .....
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #7 Skrevet 17. januar 2008 Har det akkurat sånn jeg også. Helt jævlig å ikke å få sove. Det er jo grunnlaget for alt man presterer føler jeg. Skal til legen og få innsovningstabletter på mandag, for nå ammer jeg ikke om natta. 10 mndr uten ei god natts søvn.....grrrrrr. Ingen gode tips herfra, for har prøvd alt og ingenting funker. Men en god tanke til deg fra meg iallfall:-) Zzzzzzzzzzzzzzz
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 Ja.. det er slitsomt! Fryktelig. Igjen - jeg er trøtt. Legger meg ned og er bråvåken. Det ender med at jeg sitter her til 06-07 om morgenen og da er det ikke noe vits å legge seg. Dermed er jeg våken hele dagen. Jeg håper at det som skjedde sist her nå var det siste. På LENGE. Hvis du vil, kan vi snakkes på både msn og PM. Jeg sier ikke noe om grunnen min åpent på forumene. Men blir det mellom oss.. Så er det noe annet.. Si ifra, så får du adr. Eller send Pm.
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #9 Skrevet 18. januar 2008 Å, det er jo endel som har det på samme måte som meg. Det er så forferdelig å ikke få sove! Problemet mitt er egentlig at jeg blir vekt akkurat i det jeg skal til å sovne. Enten av snork eller lillegutt som skal ha smokken, og da er jeg lys våken igjen. Så begynner hjernen å arbeide.. Tenkt til å ta kontakt med lege jeg og å høre om jeg kan få innsovningstabletter..
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #10 Skrevet 18. januar 2008 Slitt med søvn vansker selv i mange år... Vært ra en periode i ny og ned. Vært nedpå snitt i 2-3 timer og det er ikke bra i lengda. Starter først ofte med at man blir irritabel, sur og grinete. Så kan man miste matlysten og eller begynne å bli mer fysen på "sukker og drittmat", kan fort bli litt glemsom..og går det for langt kan man bli FARLIG glemsom og uoppmerksom. Lettere sjuk kan man også bli. Ting som kan hjelpe er: Fikse først oppi eventuelle beklymringsproblemer ( ofte skyldes søvnvansker at man har noe man skulle fiksa/ ordna opp i) Når slikt er rydda utav veien så er det å ta tak i seg selv. Se på kostholdet, er det godt nok og variert? Spiser man regemessig? Dovaner osv...mye kan løses bare her. Når står man opp? Det beste er å stå opp SENEST kl 9 på morgenen, kutte ut dagsoving, sørge for at man er i fysisk aktivitet minst en gang om dagen og får mye frisk luft. På vinteren ( spesiellt der det er mørketid/ kort tid på dagen med lys) er det også lurt å få litt lysbehandling den mørkeste tida. Før legge tid er det lurt å ha fast rituale. Spise ca 2 timer før man skal legge seg.Slå av tv/pc o.l en halvtime før man skal legge seg. Kansje ta en god varm dusj eller et bad og en varm kopp med kamillete, et krus med melk og honning eller lignende ( IKKE sort / grønn te eller kaffedrikker). Sørge for at soverommet ikke er hverken kaldt eller for varmt. Sitt i halvmørket e stund med varm drikke og slapp godt av i stillhet ( lav beroligende musikk kan også fungere). Tusle så i seng, og legge ale hverdags problemer, tanker og funderinger i "den mentale tankeboksen"...synke ned på puta og lukke øynene.. eller skrive slike innlegg...for det er også rimelig søvndyssende...Zzzzzzzzzzzzzz Dette har hjulpet meg i hvertfall :-) God natt
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 18. januar 2008 #11 Skrevet 18. januar 2008 Slik hadd e jeg det også, men siste tiden har det gått mye bedre.. Oppskriften? Ikke bekymre deg så mye, ting ordner seg, hva er det verste som kan skje,.. Unntak i kveld da siden lillemor har fått et voldsomt utslett + hovnet opp i ansiktet, så jeg vil følge litt med på henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå