Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 jenta mi er så glad i og ligge på fanget mitt når hun skal sove også er hun NØDT og holde og kose med hendene mine før hun sovner og det synes jeg er kjempekoselig men jeg vil jo at hun skal lære seg og sovne av seg selv også...noen tips???jeg har prøvd med kosefille men det er ikke det samme
Nobba Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Gutten min er nå 4 mnd, og han fikk pupp til han sovnet til han var ca 3 mnd. Da begynte jeg å legge han i senga før han sovnet. Noen kvelder gikk det helt greit, mens andre kvelder tok det litt lenger tid. Brukte lang tid på å få han til å ta smukk, men omsider tok han den da han var rundt tre mnd. Det hjalp også på innsovningen. Nå legger han hodet til siden (med smukk), og nistirrer på et eller annet punkt i sengekanten og sovner etter en liten stund.
VinterSol+2 Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 jeg må innrømme at jeg tar veldig lett på det der jeg. vesla mi er straks 7mnd, og jeg pupper fremdeles i søvn for det meste jeg. det går så kjapt og greit. tenker at etterhvert som hun blir eldre, skjønner hun også mer, og så kan jeg legge henne når hun er våken. hender jeg legger henne våken nå også, men om hun skulle rope på meg/gråte, kommer jeg til henne med en gang. jeg tror det er med på å gjøre henne så trygg at hun stort sett kan sovne de fleste steder.. feks på nyttårsaften,var vi hos venner, og når hun begynte å gni seg i øynene, la vi henne bare i baggen til vogna, ved føttene til pappaen, og så sovnet hun mens vi satt og pratet.. men et triks kan være at du ikke har øyenkontakt med henne, og for hver kveld fjerner du deg en cm, på en måte.. si i kveld så holde rhun deg i hendene. neste kveld holder du ikke hender, men du står over senga, godt synlig, sånn at hun kan lukte at du er der. syng en sang. neste kveld reiser du deg litt mer opp, syng samme sangen neste kveld der igjen, går du litt vekk fra sengen, osv osv. samme sangen. her sovner hun bare jeg synger et par vers av "bakermester harepus" hehe
betty74 Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Vi har akkurat lært mini å sovne av seg selv. Svarte en annen her inne i går: http://www.barnimagen.com/forum/thread/136571372
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå